Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Info i bok ??

Produkter
(logga in för att koppla)

redrosie

Aktiv medlem
Jag har tagit bilder till en bok som kommer ut framöver. Fick nu frågan hur texten ska stå vid bilderna..ang fotot alltså.
Ska jag skriva såhär:

1. Foto : © Carola Lundmark 2004

eller

2 Foto : © Carola Lundmark , Nävekvarn 2004

eller på något annat sätt??

Ska kan lämna ytterligare info som står någonstans i boken???

Tacksam för snabba svar.
Carola

Ser att det funkade med klipp och klistra metoden ;)

Hann inte med att säga till dig att jag tror att copyright märket inte fyller ngn juridisk funktion i Sverige. Det gäller, om jag inte missminner mig, bara de länder som har skrivit under ett speciellt avtal som Sverige inte har gjort. Vi har istället andra lagar som skyddar rätten till våra bilder.

Men jag är inte hundra på det!
Ha det bra!

Foto Carola Lundmark vid varje bild, alternativt i slutet av boken där bilderna på respktive sida namnges med upphovsmanen, eller om du är huvudfotografen, d v s taggit merparten av bilderna så kan det i slutet, i förordet eller tillsammans med bokens författare stå angivet att det är Carola Lundmark som tagit bilderna om annat inte anges.

(C) ser bara fult ut och har ingen juridisk betydelse över huvudtaget i Sverige.

Jomenvisst!
Efter lite funderande kom även jag på att copyrightmärket inte behövdes . Tusen tack iaf för era svar!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar