Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Införskaffning av objektiv till Canon EOS350D

Produkter
(logga in för att koppla)

MattiasE

Ny medlem
Var i helgen på bröllop och tog givetvis chansen att öva på färdigheterna att fotografera.
Dock efter en stunds fotograferande så märkte man att standard objektivet inte räckte till. Fanns ett flertal tillfällen då man inte kom tillräckligt nära för att fånga den där perfekta bilden. Senare under kvällen flyttades hela tillställningen till en lokal, där räckte varken orginal blixten till och det hade varit perfekt med ett vidvinkel objektiv för dansen och flera andra tillfällen.

Nu under gårdagen satt jag och kollade runder på Cyberfoto.se för att försöka hitta något att komplettera mitt kitobjektiv EF-S 18-55/3,5-5,6 med. Frågan är bara, är dessa värda pengarna så att man inte köper grisen i säcken.

Tele objektiv
Sigma EX 50-150/2,8 HSM DC

Vidvinkel
Sigma EX 30/1,4 DC HSM

Är detta två bra alternativ att komplementera mitt nuvarande kitobjektiv eller skulle man kanske ändra på något?

Du måste väl mena den inbyggda blixten, eller ?

Det första objektivet är nog ett bra val, men den andra är på 30mm, det ger ingen vidvinkel på din kamera, bättre då att köpa en extern "riktig" blixt och använda tillsammans med ditt nuvarande objektiv som ger vidvinkel (18mm)

/kent

Givetvis menade jag den inbyggda, är en aning förvirrad av mig. Tackar för svaret, la en order på en Canon Speedlite 430EX i samma veva + en Omnibounce.

ANNONS