Annons

In med D40 ut med D50, eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

cast65

Aktiv medlem
Hej,
Ni i dagarna lanserades D40 från Nikon. Inte bara D40 lanserades utan även Nikons nätbutik.
Enligt nätbutiken så är D50 borta ur sortimentet.
Kan någon hitta kameran i nätbutiken (?!).

Är det tanken att ersätta D50 med D40?
I såfall har Nikon gjort en stor miss!

/Carl

Bilagor

• sss.gif
    sss.gif
    26.6 KB · Visningar: 736
Jag tror inte att Nikon gjort en miss, hoppet från D40 till D80 verkar vara ett betydligt större hopp och ger mer än hoppa till D50, skillnaden mellan D40 och D50 är för liten för en fotograf som vill utvecklas.

/kent.

Jo, men alla nya modeller har ju vart konstiga hopp även d50 när den kom, och d80 så det stämmer nog att d40 ersätter d50. Det ologiska verkar vara logiskt helt enkelt. Antagligen är det den tekniska utvecklingen och efterfrågan som styr och inte rationella tänkanden.

lite off-topic, jag kikade lite på nikons nya nätbutik.. snyggt o stilrent, men inte mkt som fanns i lager på objektivsidan och priserna var väl kanske inte de lägsta jag sett :)

/Johan

Hej!

Pratade igår med kundtjänst på www.cyberphoto.se
dom hade tagit bort Nikon D50 från sin Web sida, (precis när jag tänkte lägga beställning).

Anledningen är att Nikon inte kommer tillverka fler D50 utan D40 ersätter, och Nikon inte har några fler på lager!,

Hittade en D50 på Expert butiken (Hammarby Allé) och pratade med dom, enligt deras säljare hade Expert "köpt upp" sista lasset av D50 för att slå ut konkuransen!
(köpte kameran)

Konstigt att dom lägger ner en sån succe som Nikon D50??? särskilt när den vunnit TIPA´s europeiska pris som bästa instegskamera!!.

En tanke:
Nikon har precis släppt Nikon D80, och nu Nikon D40 (och tagit bort D50) är det en vild gissning att dom på sikt kommer släppa en D60 och ta bort D70??

D40,D60,D80, verkar som naturliga steg mot tidigare D50,D70

ps.

om ni går in på www.nikonstore.se så ser ni att dom plockat bort D50:in nu också

Senast ändrad:
Drape skrev:
Hej!

En tanke:
Nikon har precis släppt Nikon D80, och nu Nikon D40 (och tagit bort D50) är det en vild gissning att dom på sikt kommer släppa en D60 och ta bort D70??

Ja det kan man ju hoppas på, så slipper man uppgradera =), Varken D40 eller D80 är något alternativ för mig utan det blir i så fall D200 eller dess efterträdare när det är dags, kör D70 idag.

Drape skrev:

En tanke:

D80 ersätter ju D70s, mao behövs det väl ingen D60 som "mellansteg" ner till nya D40 - eller? Tycker det nu är mer nyanserat än ngnsin vad det gäller Nikonkameror: D40 (nybörjare), D80 (avancerad amatör, hobby etc.), D200 (semiproffs, avancerad entusiast etc.) osv...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar