andreassofus
Aktiv medlem
krånglar en del när jag ska lägga över mina filmer från videokamerans minneskort till datorn. Sätter jag i minneskortet i datorn så öppnas programmet "Bilder" automatiskt och alla filmsnuttar som finns på minneskortet kommer fram. då kan jag importera dom där. Dock vill jag inte ha dom där för jag kan inte göra något med filmerna där. Försöker leta upp dom på hårddisken men hittar dom inte. Vart lägger dom sig egentligen?
Går jag in i Finder och sen väljer minneskortet där så kommer inte filmklippen upp heller. Bara tre mappar (som på bilden
Mappen som heter DCIM innehåller massa andra mappar (som är tomma när man klickar på dom)
Mappen MISC är tom
Mappen Private innehåller en fil som jag antar är alla filmsnuttar ?
Det jag vill är att kunna se alla filmsnuttar som finns på kortet och bara dra dom till en mapp på datorn eller en extern hårddisk. Varför kan jag inte det? och hur är det tänkt att man ska göra det här?
Någon som kan hjälpa mig?
tacksam för svar
Mvh Andreas
Går jag in i Finder och sen väljer minneskortet där så kommer inte filmklippen upp heller. Bara tre mappar (som på bilden
Mappen som heter DCIM innehåller massa andra mappar (som är tomma när man klickar på dom)
Mappen MISC är tom
Mappen Private innehåller en fil som jag antar är alla filmsnuttar ?
Det jag vill är att kunna se alla filmsnuttar som finns på kortet och bara dra dom till en mapp på datorn eller en extern hårddisk. Varför kan jag inte det? och hur är det tänkt att man ska göra det här?
Någon som kan hjälpa mig?
tacksam för svar
Mvh Andreas