Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
iMac bildskärm
- Trådstartare MikeB
- Start datum
MikeB
Avslutat medlemskap
OK tack för infon, räcker bra så här långt 
// M
// M
Jag sitter med Lightroom på en iMac och är mycket nöjd. Profilerar skärmen med en Spyder3 Pro. Nu är jag bara en simpel amatör, men älskar skärmen.
Mer kunnigt folk kan säkert förklara förklara för- och nackdelar och du kan söka på andra trådar om samma ämne.
Falumas
Aktiv medlem
Det är en helt ok skärm, största problemet med den är att den även är en riktigt bra spegel. Du får se till att ha det mörkt bakom dig.
Skärmen är på inget sätt bäst men enligt mig tillräckligt bra för dom flesta glada ammatörer.
Att profilera skärmen rekomenderas skarpt.
/Karl
Skärmen är på inget sätt bäst men enligt mig tillräckligt bra för dom flesta glada ammatörer.
Att profilera skärmen rekomenderas skarpt.
/Karl
Falumas
Aktiv medlem
Fungerar det verkigen att kalibrera iMac skärmarna
Nej, dom går inte att kalibrera, däremot fungerar det fin fint att profilera dom.
En profilering gör att grafikkortet kan hjälpa färghanternade program att korrigera skavanker på skärmen. På en dålig skärm blir resultatet ibland inte så lysande men på dagens prosumer-IPS-skärmar (iMac:en kan räknas till dom) blir resultatet förvånandsvärt bra.
/Karl