Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
ID av fågel...
- Trådstartare jorgene
- Start datum
jorgene
Aktiv medlem
Re: Rördrom
Här är en annan jag inte heller har en aning om vad det är, men han/hon och partnern gillade *definitivt* inte min närvaro! Tagen i samma miljö som posten ovan. Kan tillägga att fågeln har en tydlig "tofs" på huvudet, som inte dyns så väl här.
Hehe, det var inte illa för att bara vara ett "snabbskott"... Såg något ganska stort i ögonvrån och bara vände mig och tog en snabb serie på vinst och förlust. Överraskande hyfsad kvalitet under omständigheterna, med tanke på att jag hade 300mm brännvidd monterat.johanni skrev:
Du har lyckats fånga en rördrom. Inte så ofta man ser dem, de brukar mest stå i vassen och tuta.
Här är en annan jag inte heller har en aning om vad det är, men han/hon och partnern gillade *definitivt* inte min närvaro! Tagen i samma miljö som posten ovan. Kan tillägga att fågeln har en tydlig "tofs" på huvudet, som inte dyns så väl här.
Bilagor
jorgene
Aktiv medlem
Va, var det en vanlig tofsvipa...? Hade för mig att tofsvipan ser "mycket vanligare" ut; inte så mycket färger som här. Men -- som nog är rätt tydligt vid det här lget -- jag är rätt kass när det gäller ID av fåglar, även om jag tycker det är kul att fotografera dem. Kanske skulle investera i en fågelbok?
Verkar i alla fall som att en flygande Rördrom var "dagens fångst"?
Tack för hjälpen Johan!
Verkar i alla fall som att en flygande Rördrom var "dagens fångst"?
Tack för hjälpen Johan!
Stadan
Aktiv medlem
jorgene skrev:
Hade för mig att tofsvipan ser "mycket vanligare" ut;
Dagens citat! Du har rätt, bilden på rördrom kan du vara stolt över!