Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Idétorka

Produkter
(logga in för att koppla)

blue64

Avslutat medlemskap
Jag har total idétorka. Jag behöver insperation vad jag ska plåta. Nåt enkelt, men ändå användbart..
HJÄLP!!

När jag var ute och sprang nyss såg jag fina röda flugsvampar. Det skulle kan vara något?

När jag är utan inspiration och ideer brukar jag ibland koncentrera mig på att ta bilder där jag koncentrerar mig på t.ex linjer eller former i bilden då jag tror detta är bra övningar för bildseendet. Nu finns det en arbetsuppgiftstråd som passar detta bra, garagefoto tråden: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=64411&highlight=garagefoto
Att jobba mot en viss bildinriktad tråd tycker jag är ett annat kul sätt att få inspiration på, idag gick fågelfotandet extremt trögt så jag tog några bilder till "tågbilder" tråden och "garagefoto" tråden samt "visa dina konstnärliga naturbilder" tråden..puhh
Lycka till med ide' torkan!

blue64 skrev:
Jag har total idétorka. Jag behöver insperation vad jag ska plåta. Nåt enkelt, men ändå användbart..
HJÄLP!!

Gå ut i skogen. Ta med dig och kaffe och bullar och svampkorgen. Bara var i naturen. Plocka svamp, fika, slappna av.

Men ta INTE med dig kameran.

En heldag i skogen utan kamera och du kommer att svära högt när du kommer hem över alla missade fototillfällen :)

Nej, jag är faktiskt allvarlig. Att gå ut i skogen utan att ha kameran i högsta hugg eller prestationsångest för att man inte hittar något att fota är faktiskt väldigt inspirerande.

Re: Re: Idétorka

mannbro skrev:
Gå ut i skogen. Ta med dig och kaffe och bullar och svampkorgen. Bara var i naturen. Plocka svamp, fika, slappna av.
Ludvig är bara 14år enligt press, vet inte om 14 åringar brukar dricka kaffe eller plocka svamp?

Så här brukar jag roa mig när jag har idé torka!

Bilagor

• free_cookie.jpg
    free_cookie.jpg
    65.2 KB · Visningar: 224
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar