Annons

iBook ????

Produkter
(logga in för att koppla)
Definitivt. Begagnade Mac:ar har som bekant ett högt andrahandsvärde och ibland känns det nästan bättre att köpa nytt. Det beror med andra ord på priset. Kolla också om det är bluetooth inbyggt (om det är viktigt för dig vill säga).

//J
 
men vad är rimligt pris för denna ?

Vad ska man bjuda ?
Vad ska mna tänka på när man köper beggad iBook
 
Skybolt skrev:

Men om man kollar på power book vad är det som talar för den ?

Det beror på vilken storlek du är ute efter.

15" och 17" har riktigt bra skärmar i ett bredare format. Dessutom känner de av om det blir mörkare i rummet och sänker då skärmens ljusstyrka och tänder belysningen i tangentbordet. De har även uttag för pc-card.

12" har en sämre skärm och är inte i samma breda format som de större. Den saknar även tangentbordbelysning och pc-card.

Däremot har alla powerbook aluminiumskal mot iBooks plast. Detta ör dock inte bara av godo. En kompis råkade efter ett par veckor vå en ytterst liten buckla (ej synbar, men det går att känna den om man känner efter noga) bakpå skärmen. Detta trots att han hade varit väldigt försiktig med sin nya dator. Den lilla bucklan tryckte mot skärmen vilket gjorde att det uppstod en mörk fläck på bildytan.

Jag köpte en ny 12" för ett par veckor sedan och valde en iBook. Analog utgång för extern skärm och aningen större och slöare är det som i huvudsak skiljer. Eftersom jag inte använder extern skärm så tyckte jag att det var lite för mycket pengar för den lilla prestandaskillnaden mellan Powerbook och iBook. Dessutom är iBooken enligt mig betydligt snyggare.
 
Skybolt skrev:
iBook G4
1350 MHz
256 RAM
40 GB hårddisk

Ett år gammal och är i väldigt bra skick.

Jag skulle bjudit 4-5000 pix. Men "problemet" med Macar är att de har ett högt andrahandsvärde, som redan påpekats.

(Personligen skulle jag dock aldrig välja en iBook 14" före en 12".., men det är ju jag det...)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.