Man kan fotografera norrsken på så många olika sätt, och norrsken kan uppträda från stillsamma ljussvaga till sprakande ljusstarka. Det du har går utmärkt, även om bländare om minst runt 2,8 är att föredra. Du bor i Kiruna, med oftare chans till lite starkare norrsken, då är ljusstyrkan kanske inte lika kritisk (beroende på vad du vill göra). Timelapse av norrsken? - All ljusstyrka du kan uppbåda.
Brännvidd känns heller inte så kritisk, då man kan fotografera norrsken med många olika bildvinklar, själv har jag framgångsfullt använt från 8 till 100 mm på APS-C sensor. Jag försöker alltid få med också landskap i bilden, även med 100 mm.
För just norrsken: Du får ju ett Sigma 18-35/1,8 och ett Samyang 10/2,8 för lägre kostnad än ett Canon 16-35? Bra rustad för varierad norrskensfångst. Bländare 4,5 på din nuvarande 10 mm-zoom kan vara lite i klenaste laget (men kanske inte i Kiruna).
Mitt bästa råd är ändå att börja fotografera med det du redan har, på så vis får du erfarenhet av vad just du tycker dig behöva för just den typ av norrskensbilder som du vill ta och fastnar för.