Mánadís
Aktiv medlem
Hade CS4 innan som funkade okej tills jag började använda kamera med högre upplösning (24mp tror jag det är), då blev det långsammare. Det tyckte jag verkade helt normalt då bilderna ju var större, men så köpte jag CS6 och då gick det ännu långsammare. Öppnar jag för många filer i ACR (kan röra sig om 4 stycken om den är på det humöret) kan det till exempel hända att det inte går att byta bild, det hakar upp sig på annat sätt etc. och man måste starta om. Samma med alla justeringar i PS, allt går långsamt. Inte hela tiden dock, men jag sitter nu med 130 bilder som måste bearbetas och med den här farten lär det ta minst ett par dagar...
Tror ni det kan bero på att jag fortfarande har CS4 installerad på samma dator? Eller kan det vara något annat? Läste något om grafikort och RAM-minne, men är inget vidare bra på datorer. Datorn har i alla fall två hårddiskar, men om det är till någon nytta vet jag förstås inte.
Tror ni det kan bero på att jag fortfarande har CS4 installerad på samma dator? Eller kan det vara något annat? Läste något om grafikort och RAM-minne, men är inget vidare bra på datorer. Datorn har i alla fall två hårddiskar, men om det är till någon nytta vet jag förstås inte.