Hej Eva, kul att du fastnade för uv-foto
Mitt första tips är kanske lite tråkigt men ändå
Åk till Thailand och ta advance kursen i dykning. Självklart kan du ha med en liten kompakt kamera men det viktigaste förutsåttningen för att bli bra på uv-foto är att man är bra på dyka. Avvägning är a&o, att kunna hovra backa, kunna possitionera sig. Eftersom du redan är fotograf kommer du inte ha speciellt svårt med just kamera inställningar mm som vi som gått andra vägen har haft som största hinder.
Mitt andra tips är, så här: OK du känner att jo dykning är inga problem, jag är som en fisk i vattnet
Kontakta Magnus Lundgren på:
www.scubasupply.se eller
www.aquagraphics.se kanske kan hjälpa dig eller vet om nån annan kan hyra ut uv utrustning. De är ju från samma trakt som du om uppgifterna stämmer här på FS.
3:e är ju som nu slänga ut frågan här på forumet, men kanske ganska svårnappat, utbudet är ju inte det största, själv har jag hus till D700 så det gick inte, Per Lagerberg har nog det som passar dig men vad jag vet så skall han till Indonesien amma tid som du, jag har dock en anna kompis som vill sälja hela sin utrustning till Canon 5D men han har ej fått napp så där finns en möjlighet.
Jaja hur som helst ha det kul i Thailand