Annons

Hyra / prova 6D

Produkter
(logga in för att koppla)

Saltis

Aktiv medlem
Jag skulle vilja prova en 6D på en handbollsmatch, för att känna hur den fungerar som sportkamera.
Bor utanför Stockholm.
Någon som vet var man kan göra det för en rimlig penning?

Tack på förhand
Anders

Har den som andra-hus och har fotat lite skejt m.m. AF följer faktiskt med förvånansvärt bra, klart över min förväntan, framförallt med centrumpunkten. Bildfrekvensen däremot räcker inte särskilt lång alls.. Oftast bättre att fota som om man bara hade "one-shot" och ta ev. andra bra bilder i sekvensen som en glad överraskning.
Är det sport/actionfoto som är prion skulle jag utan tvekan vänta på 7Dmk2 eller om det är bråttom en 7D.

/Micke

Jag skulle aldrig välja 6D som sportkamera. Visst, det är en trevlig kamera men för sport är det inget vidare med långsam seriebildstagning och begränsad AF.

Om du vill prova så är väl Cyberphoto kanske inte bästa valet om man bor i Stockholms trakten. :)

Scandinavian Photo eller Rajala kanske kan vara ett alternativ? Vet inte om de har låneservice men det borde i alla fall vara möjligt att prova och klämma.

Både Rajala och Scandinavian hyr ut till privatpersoner, dock har ingen av dom 6D i den formella listan ialla fall. 5D MK3 finns däremot....

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar