Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hyra / prova 6D
- Trådstartare Saltis
- Start datum
Ellery Sneed
Aktiv medlem
Kolla med Cyberphoto. Jag tror dock att det finns snabbare kameror för ditt ändamål.
micke80
Aktiv medlem
Har den som andra-hus och har fotat lite skejt m.m. AF följer faktiskt med förvånansvärt bra, klart över min förväntan, framförallt med centrumpunkten. Bildfrekvensen däremot räcker inte särskilt lång alls.. Oftast bättre att fota som om man bara hade "one-shot" och ta ev. andra bra bilder i sekvensen som en glad överraskning.
Är det sport/actionfoto som är prion skulle jag utan tvekan vänta på 7Dmk2 eller om det är bråttom en 7D.
/Micke
Är det sport/actionfoto som är prion skulle jag utan tvekan vänta på 7Dmk2 eller om det är bråttom en 7D.
/Micke
AFJ
Aktiv medlem
Jag skulle aldrig välja 6D som sportkamera. Visst, det är en trevlig kamera men för sport är det inget vidare med långsam seriebildstagning och begränsad AF.
Om du vill prova så är väl Cyberphoto kanske inte bästa valet om man bor i Stockholms trakten.
Scandinavian Photo eller Rajala kanske kan vara ett alternativ? Vet inte om de har låneservice men det borde i alla fall vara möjligt att prova och klämma.
Om du vill prova så är väl Cyberphoto kanske inte bästa valet om man bor i Stockholms trakten.
Scandinavian Photo eller Rajala kanske kan vara ett alternativ? Vet inte om de har låneservice men det borde i alla fall vara möjligt att prova och klämma.
hbengtsson
Aktiv medlem
Både Rajala och Scandinavian hyr ut till privatpersoner, dock har ingen av dom 6D i den formella listan ialla fall. 5D MK3 finns däremot....
MSLink
Aktiv medlem
Jag fotograferar ÖSK Fotboll med två stycken Canon 6D. Bilder finns på min hemsida: www.mikaelphoto.com -> Sport!