Annons

Hyperdrive space - någon som vet?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har en, Den fungerar ypperligt. Snabb nedladdning och bra batteritid. Rekommenderas. Jag har inte "maxtestat" den för att se om den verkligen klarar 100Mb på en laddning.

/Thomas
 
Jag har också en som fungerar ypperligt. Jag köpte en utan hårddisk och köpte en separat hårddisk som var enkelt att stoppa i. IDE 2,5-tum i valfri storlek funkar. Det går att köpa med hårddisk i, vilket brukar kosta en slant extra.

Det klarar flera stora minneskort (8GB) på en laddning. Dessutom laddas den när man ansluter den till datorn.
 
ArneB skrev:
Jag har också en som fungerar ypperligt. Jag köpte en utan hårddisk och köpte en separat hårddisk som var enkelt att stoppa i. IDE 2,5-tum i valfri storlek funkar. Det går att köpa med hårddisk i, vilket brukar kosta en slant extra.

Det klarar flera stora minneskort (8GB) på en laddning. Dessutom laddas den när man ansluter den till datorn.

Tack. Jag funderar att göra just så som du gjort. Den hårddisk jag funderade på var kanske denna för 710:- ....

http://www.intropris.se/default.asp?c=shop&supcat=2&cat=321

.... men jag upptäckte att det är ju inte IDE utan "serial ata" och det kanske inte passar då?

På samma sajt fanns ju också hårddiskar med IDE...

http://www.intropris.se/default.asp?c=shop&supcat=2&cat=320

så kanske någon på den sidan kan vara lämplig?
 
Jag har en Hyper Drive Colorspace som funkar utmärkt. Lite plastig känsla (inte som en EPSON P-x000) men det spelar ingen roll för det priset.

SATA diskar passar inte i den!

Det finns olika sätt att kopiera filerna på och jag kör med verifiering påslagen och batteriet räcker då till en ca15-20 GB.

/Jonas
 
Jag har en Hyperdrive Space med 40Gb HD och är sanslöst nöjd. Kollar man på den tekniska specen så är den överlägsen alla konkurrenter som iallafall jag har sett. Jag har använt min under kalla förhållanden på hög höjd, och även under dammiga och varma förhållanden. Aldrig några problem. KÖP!
 
Ett alternativ ,om man inte behöver skärm är NEXTODI 2525 Ultra.

Priset är ungefär det samma. NEXTODIn är marginellt snabbare, och har mkt enkel manövrering. töm kortet med en knapptryckning.

Nextodi tar bara CF-kort, men det finns adapter
för bl a SD-kort.

Hyperspace har slot för både SD och CF.

Hyperspace kräver fler knapptryckningar vid backup
och övrig hantering.

Bägge apparaterna har samma enkla finish, jmf t ex
med Epsons eller Canons.

Finns dock ingen svensk lev. Jag importerade min från Singapore, numera finns det dock en Europeisk
importör.

Vilken man väljer är en smaksak - skärm eller inte skärm. Dock är Hyperspace mer lättåtkomlig, då den t ex säljs av Dustin.

Bägge fungerar utan strul under såväl Vista64 som XP32.
 
Jag köpte nyss en ColorSpace och den är mycket snabb jämfört med min gamla EPSON P-2000 och har bra batteritid. Enda minusen så här långt är aningen långsam startupptid, klart billig och plastig känsla samt att den verkar känsligare för rörelser medan man kopierar kortet. Man kunde vara rätt ovarsam med EPSON-burken men ColorSpace hänger sig totalt (fick öppna burken och ta ut batteriet) om man skakar för mycket på den under kopieringen. Det ska man naturligtvis inte göra, men ibland springer jag omkring och fotograferar med burken i fickan medan kortet töms och det får jag kanske sluta med.
 
Så fick jag då idag min Hyperdrive Space. När det gällde val av hårddisk så ringde jag innan beställning och frågade om den jag var intresserad av skulle passa. Jodå, det var ju IDE och 2,5" så det skulle gå bra.

http://www.dustinhome.se/pd_5010115157.aspx

Men icke. Samsung Spinpoint M80 160GB 2,5" 5400RPM ATA/100 8 MB verkar inte passa alls. Hyperdriven har 22 pin hål men hårdisken 24 pinnar. Jag prövade ändå att formatera men apparaten sa att "HDD not found".

Ack, ack, får väl ringa Dustin i morgon och berätta om eländet.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.