Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hyllning till Kameradoktorn!

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Jag är helt ny på det här med foto, och har den senaste månaden knallat runt i Stockholms butiker och klämt på diverse utrustning.

Så var jag inne hos Kameradoktorn för två veckor sedan, efter en kompis rekommendation, och fan vilket bemötande! Har aldrig nånsin varit med om trevligare och mer tillmötesgående personal i någon butik oavsett vad det handlar om måste jag säga.
Jag har sen dess varit inne flera gånger, och det har varit olika expediter varje gång, men alla har varit lika trevliga. Jag är mållös. Varför beter sig inte alla säljare såhär? Ett stort tekniskt intresse lyser igenom när de berättar om produkter och tekniker, samtidigt som jag aldrig fick uppfattningen att själva säljandet var särskilt viktigt för dem. Det var inte tal om att titta på "lite dyrare än vad jag frågade om", som är så vanligt annars, utan oerhört sakligt och engagerat informerande om det jag frågade om, samt massor av tips och annat som man bara blir glad över:)

Kort sagt; jag vill uttrycka mitt varmaste förtroende för denna eminenta affär. Jag kommer gladeligen betala nån hundralapp mer för produkter köpta i denna butik än hos andra, och på köpet få trevligt bemötande och förhoppningsvis lika god service.

"Tyvärr" köpte jag min kamera hos en annan firma, trots samma pris, på grund av att jag som student fick bra avbetalningsvillkor. Men i fortsättningen kommer jag att vända mig hit om det jag letar efter inte finns väldigt mkt billigare nån annanstans.
 
Håller med, Kameradoktorn är super!

En annan favorit i Stockholm är Schönherrs foto på Upplandsgatan. Väldigt trevliga och tillmötesgående de också!
 
Kameradoktorn är toppen

Håller helt med föregående inlägg.
Har handlat där ett antal gånger och aldrig blivit besviken. Inget tjafs utan bara raka besked.
Vid ett tillfälle lagade man en kamera som jag köpt begagnad trots att garantin var slut.
Sånt ger kundlojalitet det kan jag försäkra.

Gå till doktorn! Inget att vara rädd för.

/johan
 
Håller med föregående talare! Kunnig och trevlig personal. Dessutom är priserna i nivå med internetsajter som jag kollat med när det var aktuellt med köp.
 
Håller med fullständigt.
Förr brukade jag titta på grejerna där, men köpa över nätet. Men trots att jag inte köpte, var de alltid så trevliga och hjälpsamma. Nu förtiden köper jag alltid hos dem, även om det kostar en aning mer. Senast har jag stöllt mig i kö för en D200 - inga problem. De sa att de mailar när "min" kamera finns inne, och att de säger till när det finns demoex att klämma på. Jag kunde inte låta bli att titta lite på nätpriserna, men inte blev det så mycket billigare på nätet. Mest gillar jag den där långa "lurken" med snaggat hår och glasögon. Tror ni fattar vem jag menar.

//Lasse
 
Visst har de bra sortiment och en trevlig butik med kunnig personal, det håller jag med om. Att priserna sen är jämförbara med näthandlarna håller jag inte med om även om jag handlar där en del för att inte främja utrotandet av samtliga fotobutiker helt.

Däremot tycket jag det är fruktansvärt irriterande att absoluta merparten av varorna inte är prismärkta i butiken och om man sedan frågar om en prislista så hänvisar de till hemsidan som innehåller 10% av totala sortimentet, det gör i alla fall att jag ibland drar mig för att handla saker då personalen oftast har fullt upp med annat än att berätta vad minsta pinal kostar. Stor bättring krävs här!!!
 
myrslok skrev:
Däremot tycket jag det är fruktansvärt irriterande att absoluta merparten av varorna inte är prismärkta i butiken och om man sedan frågar om en prislista så hänvisar de till hemsidan som innehåller 10% av totala sortimentet, det gör i alla fall att jag ibland drar mig för att handla saker då personalen oftast har fullt upp med annat än att berätta vad minsta pinal kostar. Stor bättring krävs här!!!
Här håller jag helt med, men jag tror att det är väldigt medvetet. Man tar en nummerlapp, och får sen all den hjälp man nånsin kan behöva.
Men visst skulle det vara trevligt med utsatta priser, eller kanske framförallt en vettig hemsida men alla produkter och deras pris.

Men vafan, i och med att priserna ändå är relativt låga, och butiksservicen är fenomenal, så kan jag leva med avsaknaden av utsatta priser.
Istället får man kompetent hjälp när man ska handla och då också prisuppgifter på det man är sugen på:)
 
Jag mejlade Kameradoktorn en fråga om vilka variabla fiberpapper med varmton de rekommenderade och vilka egenskaper de hade och fick ett väldigt utförligt och bra svar tillbaka. Tyvärr minskar de nu ner sina lager av traditionella fotopapper och tar inte hem nytt av de fabrikat och ytor jag var intresserad av men jag blev i alla fall vänligt bemött.
 
Håller inte med !

Var inne där för ca ett halvår sedan, första försäljaren trevlig. Jag var intresserad av en kalibrator för PC-skärm. Det fanns inte inne men han tog mitt namn och skulle beställa.

Hörde inget på minst en månad, gick dit igen, köade för en "säljare", totalt ointresserad av min beställning verkade knappt veta vad kalibrering vad för ngt eller om de hade det. Efter tjat från mig ska han kolla, försvinner bort i 10 min och säger nej inget har kommit, vill inte ge ngt besked om leveransdatum osv. Det enda den trötta säljaren vill är att bli av med mig.

Nej, aldrig mer Kameradoktorn, finns flera bättre fotoaffärer i Stockholm.
 
Jag har personligen ofta fått bra service där, men de har en del underliga idéer för sig. Iofs är jag tacksam för jag fick jag mitt för inköpspriset då säljare sa att de skulle sluta sälja Gitzo för att de var dåliga i kyla. Sedan om du söker lite i forumet så kan du se att alla inte fått på långa vägar lika bra service. Då oftast kvinnor av någon anledning. Priset är väl inte alltid det bästa heller men ja. Det är en bra butik överlag.

Har inte hunnit gå in i Scandinavians Photos stockholms butik ännu, den kan vara intressant att jämföra med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.