Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hvl-f58am

Produkter
(logga in för att koppla)

vaktis100

Aktiv medlem
Någon som har haft möjligheten att testa Sonys nya blixt "HVL-F58AM "?
Då speciellt att köra trådlöst tillsammans med en HVL-56:a!!
Får det inte att funka som jag vill (56:an löser inte ut)!!!
MVH Christer
 
Jag kan prova ikväll. Ska nämligen träffa en kompis som köpten en 58:a i hongkong i veckan.
Men har du satt 56:an i WL läge? Eller har du 58:an på kameran och försöker lösa ut den.
Berätta hur du gjort så jag har något att felsöka ifrån.

mvh/Ove
 
Jag kan prova ikväll. Ska nämligen träffa en kompis som köpten en 58:a i hongkong i veckan.
Men har du satt 56:an i WL läge? Eller har du 58:an på kameran och försöker lösa ut den.
Berätta hur du gjort så jag har något att felsöka ifrån.

mvh/Ove
56:an i wl-läge och 58:an på kameran (har läst nånstans att det är enda sättet)!!! Har provat både ttl_läge och ratio (2-1)!
 
Men är inte det på en a900?

Jupp!! Har en 900 o en 700! 700:an har inga problem att lösa ut bägge med sin inbyggda blixt men jag vill kunna köra 58:an på 900:an och lösa ut 56:an vid sidan om... Du får gärna berätta sen hur det gick med din kompis och vilka inställningar ni testade. I handboken har dom bara 42:an som exempel!!!

Edit: Handboken för 58:an då alltså!!!
 
Testa att ställa in blixten på kameran (58:an) med select knappen fram till wireless och där kan man förmodligen växla med - och + mellan OFF, On och WL Control. Det är WL Control som ska vara inställd.
 
Så gör jag med min 56:a för att styra mina HS5600 och HS5400 på mina analoga hus (Dynax 7 och 800SI)
 
Så gör jag med min 56:a för att styra mina HS5600 och HS5400 på mina analoga hus (Dynax 7 och 800SI)
Har testat snart allt utan resultat!!! 58:an ska kunna styra två andra blixtar med full ttl och med ratio från 1 till 16 på alla tre så det vore konstigt om inte 56:an skulle funka när det gör det med 42:an (enligt handboken)!!!!
 
Kan man inte ställa WL control i 58:an? för om du provar på 56:an så går det. Men på en a700 eller D7D så kan man inte få inställningen att sitta kvar, pga att det är bortkopplat och inte funkar å ett digitalt hus. A900 däremot vad jag förståt vara inställd/programmerad för att klara det.
 
OK. En summering av läget.

Kameran är i läge Blixtläge Trådlöst.
58:an monterad på kamera i WL Control läge
56:a i WL On

Stämmer det.
 
Min HVL-F56AM monterad på min Dynax 7 i WL control löser ut både HVL-F56AM, Minolta 5400HS och Minolta 5600HS[D]. Så jag tror som du, a darn big smelly fish.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.