Annons

Hutlöst billiga Epsonskrivare - kan det verkligen stämma?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är sugen på en skrivare i A3-format. Kikade lite på en Esponskrivare.
Rekomenderat pris är ca 6000 kr. På prisjakt listas ett tiotal butiker med produkten för ca 1500 kr. Därefter kommer ett jätteglapp till ca 5500 kr. Då undrar jag var haken finns? Kan verkligen några butiker pressa priset såpass mycket?
Länk till sökningen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=267579
(Pricerunner ger också likvärdigt resultat)

Kikar jag på dessa butikers hemsidor så stämmer priset i förhållande till prisjakt. En skrivare levereras väl alltid på ett enhetligt sätt med bläck och nödvändiga tillbehör?

Törs jag lita på att detta verkligen stämmer? Jag ringde den ena butiken med det låga priset och han intygade att produkten är den det utger sig för att vara. Frågade också på en av de större butikerna med det högre priset och de var riktigt skeptiska till att några butiker kunde dumpa priset så lågt..

Känner någon till någon av dessa butiker med de låga priserna och kan man lita på produkt och pris?

Skulle ej lita på någon av de övre, dvs de med de låga priserna.
Att både Dustin, Fotovideo och Apple skulle lista fel pris låter lite orimligt. Dessutom är 1500 kr för en sådan skrivare också orimligt så de brister redan där.

Rekomenderat pris är ca 6000 kr. På prisjakt listas ett tiotal butiker med produkten för ca 1500 kr. Därefter kommer ett jätteglapp till ca 5500 kr. Då undrar jag var haken finns? Kan verkligen några butiker pressa priset såpass mycket?

Kikar jag på dessa butikers hemsidor så stämmer priset i förhållande till prisjakt. En skrivare levereras väl alltid på ett enhetligt sätt med bläck och nödvändiga tillbehör?

Törs jag lita på att detta verkligen stämmer? Jag ringde den ena butiken med det låga priset och han intygade att produkten är den det utger sig för att vara. Frågade också på en av de större butikerna med det högre priset och de var riktigt skeptiska till att några butiker kunde dumpa priset så lågt..

Känner någon till någon av dessa butiker med de låga priserna och kan man lita på produkt och pris?

Jag undrar en del över prissättningen en del butiker har. Ta som exempel Dataparadiset och Epson Stylus Photo 1400, A3: http://www.dataparadiset.com/prodinfo.aspx?pid=46590

Dom tar dryga 18.000 kr för den!!! Där jag jobbar och på de flesta andra ställen kostar den mellan 3.500 - 4.000 kr. En VISS skillnad! Den skrivaren är en enkel, men bra, fotoskrivare. Inte fan kan dom ta 18.000 kr för den. Helt horribelt! Det är som att ta 18.000 kr för en Canon G9...

mvh cf

Det kan vara grossisten som listat fel pris (om det nu är fel).
De flesta av de översta i listan har inget eget lager och uppdaterar priser/lager dagligen genom att spegla grossisten med ett visst påslag.

Det är väl bara att beställa, så vitt jag kan seså är väl det värsta som kan hända att du får ett samtal av en förlägen säljare som medelar att dom inte kan leverara skrivaren.

... och i bästa fall fårt du en bra skrivare till liten peng.

Finns det någon skrivare som levereras med fulla patroner eller toner?

och USB-kabel har jag bara sett i skrivarkartonger som innehåller skrivare som har trådlös anslutning men där du behöver kabel för att kunna installera. Men jag har svårt att se att de billiga butikerna skulle ha ett annat innehåll i kartongerna än de dyra butikerna.

jag skulle, som någon sa tidigare, gissa på att Epson har skrivit fel i någon prislista, som sedan har automatgenererat priser hos en del webbutiker. Frågan är ju dock om inte priset på prisjakt är ett bindande erbjudande... Man kanske skulle hoppa på ;)

Kollade nyss DataPrince och Elji (de har direktlänkar) och priserna var uppe i normal nivå. En "glitch" tydligen precis som andra redan gissat.

Hutlöst är totalt fel ord

Svensk ordbok 3
hutlös adj. hutlöst
• i några uttr. som tyder på fullständig brist på skamkänsla 〈SYN. oförskämd〉: hutlösa priser; det var hutlöst av honom att ta betalt för skjutsen

Norstedts svenska synonymordbok
hutlös se skamlös, obillig, oförsynt, oförskämd, fräck, otidig, närgången, påträngande 2, (vard.) ’nosig’, mopsig; tilltagsen, trotsig, respektlös, vanvördig
- vara hutlös inte veta hut, inte ha ngn levande hut i sig el. i kroppen, inte skämmas, sakna skamkänsla

Nu har alla utom två butiker ändrat sitt pris till det mer rekommenderade priset mellan fem och sex tusen och samtidigt fått in varan i lager. Hur skall det tolkas?

Maxe - håller tummarna för din beställning. Skall vara en riktigt bra skrivare. Priset borde vara bindande men någon mer juridiskt kunnande kanske kunde ge mer klarhet i frågan?

Nu har alla utom två butiker ändrat sitt pris till det mer rekommenderade priset mellan fem och sex tusen och samtidigt fått in varan i lager. Hur skall det tolkas?

Maxe - håller tummarna för din beställning. Skall vara en riktigt bra skrivare. Priset borde vara bindande men någon mer juridiskt kunnande kanske kunde ge mer klarhet i frågan?

Även de två butikerna har ändrat på sina resp hemsidor. Det hade på lager då jag klickade men nu är det ETA 080828. Jag har fått fakturan på epost - skall bli spännande....

// Maxe

Har ett paket att hämta på ICA som väger 15.9 kg - vad kan det vara månne?

1626 kr går kalaset på. Återkommer med mer info om ett par dagar....

// Maxe

För bra för att vara sant

Om något verkar vara för bra för att vara sant så är det förmodligen det.

F'låt skulle ha rapporterat tidigare.

Jag har en Epson R1900 hemma som jag betalade 1625 kr för.

Jag misstänker att dessa ca 10 butiker som droppade priset är rena internetbutiker som uppdaterar deras priser genom att få uppdateringar från grossister. När det sedan kommer en order så går det bara i väg en beställning till grossisten och företaget som frontar gör aldrig någon koll på rimligheten i beställningen.

Har prscis fått hem lite A3+ papper (Premium Semigloss Photo Paper) som verkar lovande - skall bara göra en egen skrivarprofil med Spyder 3 Print så skall det hända grejjor.

Mvh

Johan Maxe

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar