Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hus till d80?

Produkter
(logga in för att koppla)

Claudio1987

Medlem
Hej,
Jag och min tjej köpte för ett tag sen en Sea&Sea 750G med extern blixt, vi tyckte att den va hur bra som helst och allt funkade super, tills vi en dag köpte en Nikon D80, helt plötsligt blev vår lilla UV-kamera som en Fiat panda från 1974 mot en BMW 7-serien från 2008.

Finns det UV-hus till D80? Är den tokigt dyra, nån som vet ett ungerfär pris?

Tack, Claudio

25000 och uppåt om du ska ha en extern blixt. En kompakt kamera med inbyggt undervattenshus är för många därför ett bättre val.

Hej Claudio! D80 är en kanonbra kamera och det finns flera bra UV-hus att välja på. En bra utgångspunkt för letandet är
Digideep. Ett prisvärt och bra alternativ som ger dig möjlighet till framtida uppgraderingar inom systemet är Sea&Sea. De har dessutom återförsäljare och support i Sverige, vilket är en fördel. Här finns mera info: http://www.scubasupply.se/Scuba_supply/DSLR.html

Hälsningar Ingvar

Hej Claudio,
Själv kör jag med Hugyfot och är helnöjd. Tror dock inte de har någon ÅF här i Sverige men det går bra att köpa direkt från dem, ungefär samma prisklass som Sea&Sea fast det är Belgiskt. Runt 20 tror jag du hamnar med 2 portar, en dome för vidvinkel och en flat för makro. till dett måste du skaffa blixt/ar och så r du strax uppe i 10 till. Hmmm BMW var det ja :) Fast jag skulle nog klassa Hugyfot och Sea&Sea som Volvo.

Hej!
Jag har en D80 med ett Ikelitehus. Det funkar riktigt bra. Köper du dessutom en Ikelite blixt så kan du nyttja deras TTL, Jag har för mig att huset ligger på ca 14 000 kr i sverige. Oxygene är åteförsäljare. Men med dagens låga dollarkurs kan det nog löna sig att beställa från USA. http://www.bhphotovideo.com/ har ett bra sortiment med foto och undervattensfotoprylar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar