Annons

Hus/Optik för safari?

Produkter
(logga in för att koppla)
För er som nämnt Canon 100-400 f4.5-5.6 L så verkar ju det väldigt intressant ju mer jag läser om det. Dock verkar ju den nya versionen vara avsevärt bättre än första versionen...
Jo, det är den nog. Å andra sidan kan man nog ganska lätt hitta fina begagnade exemplar av version 1 för sådär 8000 kr.

ErlandH, Jag håller helt med. Två kameror är ett måste, det är inget jag kommer tumma på.
Man har väl blivit bortskämd med DSLR-kamera, men jag har lite svårt för att motivera ett köp av en (ny) G7x när man kan få t.ex en (beg) 1Ds Mk III för samma pengar.
Personligen skulle jag aldrig ge mig ut på resa utan en bra kompaktkamera i packningen. Det är inte alltid man vill eller orkar bära med sig en systemkamera. Så en G7x eller liknande kan fylla flera syften.
 
Tack återigen ni som tar er tid att svara.

djungel, Var det främst för fågelbilderna som du saknade ett objektiv med större brännvidd eller var det även vid andra djurbilder?

Fredrik AVT, Om jag kör med extender så kommer jag inte byta den "ute i fält". Isåfall byter jag objektiv på det andra huset, och jag ser inte att jag behöver en extender till mer än ett objektiv(om jag går för den lösningen).

Bessel, Det där är en intressant artikel som jag läst tidigare. Finns lite matnyttigt där. Rekommenderas varmt att läsa för andra.

ErlandH, Jag får läsa på lite mer om skillnaderna på de olika versionerna av 100-400 och se om jag kan nöja mig med v.1.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.