Ohjay
Medlem
Jag ska iväg på safari i Kenya i vinter och ska komplettera min kamerautrustning lite inför denna tripp och tar gärna emot rekommendationer på vad jag ska inhandla.
För kännedom så kommer det bara vara jag och en guide i jeepen, jag vet inte om det kan påverka några rekommendationer på utrustning.
Min nuvarande uppsättning är:
Hus:
Canon 5D Mk II
Optik:
Canon EF 24-105/4L IS
Canon EF 16-35/2,8 L USM II
Canon EF 70-200/2,8 L USM
Tamron AF SP 90/2,8 Di VC USD Macro
Tanken är att köpa ett hus till, frågan är vilket? Spontant lutar det åt nåt lite "nyare" Canon 1D hus(Mk III kanske?).
Optik är dock klurigare, kanske att jag klarar mig på 16-35 & 70-200, men vore det bättre att införskaffa en längre telezoom? Extender? Andra tankar?
Har i nuläget inga filter, är det något jag bör titta på? Isåfall vilka sorter?
Budget brukar ju underlätta i såna här frågor... men jag kan inte riktigt sätta en budget, jag anpassar den lite efter behovet. Men säg att jag max kan tänka mig att lägga 20 000:- totalt på hus & optik varav största delen av pengarna hamnar på optik.
För kännedom så kommer det bara vara jag och en guide i jeepen, jag vet inte om det kan påverka några rekommendationer på utrustning.
Min nuvarande uppsättning är:
Hus:
Canon 5D Mk II
Optik:
Canon EF 24-105/4L IS
Canon EF 16-35/2,8 L USM II
Canon EF 70-200/2,8 L USM
Tamron AF SP 90/2,8 Di VC USD Macro
Tanken är att köpa ett hus till, frågan är vilket? Spontant lutar det åt nåt lite "nyare" Canon 1D hus(Mk III kanske?).
Optik är dock klurigare, kanske att jag klarar mig på 16-35 & 70-200, men vore det bättre att införskaffa en längre telezoom? Extender? Andra tankar?
Har i nuläget inga filter, är det något jag bör titta på? Isåfall vilka sorter?
Budget brukar ju underlätta i såna här frågor... men jag kan inte riktigt sätta en budget, jag anpassar den lite efter behovet. Men säg att jag max kan tänka mig att lägga 20 000:- totalt på hus & optik varav största delen av pengarna hamnar på optik.