Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur visa sina digitala bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: duk

FouFoto skrev:
Det pratas mycket om olika varianter av projektorer. Men hur viktig är duken?

Någon som har rekommendation på kombination duk och proj < 15kkr?

Eftersom jag visar mina bilder på alla möjliga olika dukar kan jag utan tvekan säga att duken spelar stor roll. Idag visade jag på en ny, dyr duk, och bilden var klart bättre än i helgen, då jag visade på en gammal klassrumsduk. Samma projektor.

Tyvärr har jag ingen aning om vilken duk som är bäst. Mistänker att det är som vanligt: snordyrt - bra, billigt - sämre ;).
 
asg skrev:
Eller har ni bränt ner dem på CD-ROM som JPEG och kör dem via DVD på TVv, med 625 linjersupplösning?
Alla familjealbum numer ligger som bildspel till DVD. Rätt poppis hos mamma och mormor m.fl och alla lyckas hndskas med det i sina egna hem. Praktiskt och bra och dessutonm verkar det för min släkt och vänner mer intressant med en skiva i dvdn än när jag kånkar fram diaduken och pallar upp projektorn bland "helggottet."
 
analogt ut-digitalt in.
vem satsar på en avancerad analog kamera i dag
Canon-Minolta-Pentax när kom dom eller kommer
med en ny avancerad analog kamera, mig veterligt är det bara Nikon som kommit med en ny analog
kamera, vad jag förstått så pratas det bara digitalt idag, det är framtiden det.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.