Annons

Hur viras jag lättast bilder på webben för folk man fotat??

Produkter
(logga in för att koppla)

Thomas_N

Aktiv medlem
Hur visar jag enklast bilderna för folk jag fotat?
Jag har en webdomän där jag kan lägga upp kod, men jag vet inte hur man skapar tex ett bildspel??
Eller finns det andra enkla webplatser som är gratis där man kan skapa bildspel?
Är det vis CS3 man skall skapa underlag för sin hemsida eller vilket verktyg är enklast? (som inte kostar pengar, jag har redan CS3).
 
Jalbum är gratis och busenkelt och riktigt snyggt.

http://jalbum.net/

Bilderna hamnar i en mapp färdig att läggas ut på webhotellet med indexfil och allt.

Den som tittar på bilderna kan klicka fram för hand eller välja att köra som bildspel
 
Hm jaa, riktigt imponerad av jalbum! Snyggt och bra.
Men! Jag förstår inte ett dugg av tutorialsen som förklarar hur man integrerar ett album på sin existerande hemsida. I mitt fall vill jag ha albumet i ett blogginlägg.

Någon?
 
kan man i JAlbum välja vilken storlek bilderna ska visas i eller är det default settings...
kan jag alltså om jag vill välja att visa bilderna i 1500x2000px om jag nu skulle vilja det?
 
Hm jaa, riktigt imponerad av jalbum! Snyggt och bra.
Men! Jag förstår inte ett dugg av tutorialsen som förklarar hur man integrerar ett album på sin existerande hemsida. I mitt fall vill jag ha albumet i ett blogginlägg.

Någon?

Skulle inte tro att det går att få in ett Jalbum på bloggen. Vill du lägga in det externt på en hemsida bygger det på att du använder Frames och länkar till albumet den vägen. Och vad jag vet vill inte bloggar fungera med Frames i inläggen tyvärr.
 
Hur visar jag enklast bilderna för folk jag fotat?
Jag har en webdomän där jag kan lägga upp kod, men jag vet inte hur man skapar tex ett bildspel??
Eller finns det andra enkla webplatser som är gratis där man kan skapa bildspel?
Är det vis CS3 man skall skapa underlag för sin hemsida eller vilket verktyg är enklast? (som inte kostar pengar, jag har redan CS3).

Googles Picasa är väl ett bra och enkelt val.
http://picasaweb.google.com
 
Är det bara jag som har problem med jalbum. Tycker att det buggar så himla mycket. Finns många fina layouter att välja mellan, men INGEN av dom fungerar korrekt.

Nåt annat tips? Picasa ser väldigt simpelt ut, går det att ändra layout själv?
 
Är det bara jag som har problem med jalbum. Tycker att det buggar så himla mycket. Finns många fina layouter att välja mellan, men INGEN av dom fungerar korrekt.

Nåt annat tips? Picasa ser väldigt simpelt ut, går det att ändra layout själv?

Tycker inte alls Jalbum buggar,vad är det som du stör dig på?
Kör med Autoviewer, funkar primaballerina för min sida i alla fall.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.