Det var jag som skrev inlägget. De flesta begriper då vem det är som står för inlägget.
Sen är det i detta fallet ingen tvekan om att det är jag som har rätt. Bilderna är felfokuserade och suddiga. Alltså tekniskt dåliga.
Att omständigheterna kan ha gjort att det inte gick att göra bättre med den utrustning han hade, eller att han inte ville göra dem bättre i syfte att det skulle framgå hur eländigt det var, eller att han rent av hade fullt upp med att hålla skallen nere så han inte tog sig tid att göra det som utrustningen tillät, det lär vi nog aldrig få veta. Poängen, som du kanske missade, är att vi i efterhand har gjort bilderna "bra" i våra hjärnor. Ungefär på samma sätt som människor skapat gud/gudar, för att ha något som kan förklara det vi inte annars kan förklara. Eller ha någon att skylla på, när man själv klantat sig.
När det då inte finns några bilder att jämföra med, inklusive de andra 95 bilderna som ska ha funnits, men sumpats (läge att skylla på lämplig gud där också, kanske), då får dessa förstås bli "bra".
Springer jag 800 meter på fyra minuter är det segt som sirap, men om alla andra springer på fem minuter är jag ju i alla fall inte bara "bra", utan till och med "bäst".