ANNONS
Annons

Hur uppträda när man visar sin portfolio

Produkter
(logga in för att koppla)

Rudie

Avslutat medlemskap
Ska runt på lite olika dags-/morgontidningar och visa upp min (fysiska) portfolio. Tanken är att få fotografera för de på frilansbasis och förhoppningsvis få ett sommarvikariat i sommar.

Vad ska man tänka på när man är där? Vad kollar de efter.

Portfolion är klar så den behöver jag ingen kritik på. Att man ska vara schysst klädd förstår jag också.

Tacksam för all annan kritik.

Vi ses! /Jens

Tja, kanske att vara beredd att diskutera bilderna och vad de visar och berättar. Jag tror att man ska tänka på att diskutera bilderna och inte försvara dem om man får kritik.

/Maverick

Hållermed - du måste vara väldigt säker på vaför duhar just den bilden i ditt porfolio och vad den tillför. Visa de kvaiteer den har som betraktaren kanske inte såg på en gång, men låt inte heller som om du inte kan ta kritik!

Jag vill önska dig lycka till..
Jag jobbar själv på en tidning men tyvärr så är det väldigt enkelt för tidningar idag att köpa in bilder istället för att ha en anställd eller frilansande fotograf.Men om du riktar dig mot en lokal tidning så är oddsen bättre på att du får in en och annan bild.
Men tänk på att vara dig själv och låt dina bilder tala för sig själva, en tidning vill gärna ha en fotograf som kan hoppa in i sista minut och vara berädd på vad som helst.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar