Annons

Hur tycker ni sidan ser ut?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är hela sidan i flash eller är det bara ett flash intro?
Om det bara är ett intro så skulle jag vilja ha en "hoppa över"-länk så att jag kan komma in och se sidan.
Om hela sidan är i flash så kommer jag inte kunna se den när jag väl kommer in ändå, för jag har inte stöd för flash.
Och om nu hela sidan är i flash så skulle jag vilja ha en länk till "se sidan utan flash" men så mycket jobb kanske man inte orkar med.

Jag ser webben på ett lite anorlunda sätt kanske, jag anser att information är till för alla och att alla då alltid har rätt att tadel av mina webbplatser, även t ex blinda.. Så jag anpassar alltid webbplatser efter allt och alla.
 
Den är snygg med en ren design!
Men när man hoppar mellan About och Contact så flimrar portfolio bilden i bakgrunden förbi. Sen är det en del tekniska fel, den följer inte standarder. Kolla W3C för dokumentation om standarder för web. Det är viktigt för att den ska fungera likadant i alla browsers.

Din sida testad av W3C: http://validator.w3.org/check?uri=http://www.kardne.se/
 
Ganska bra men den har brister

Du styr användaren, istället för att användaren väljer vad han vill se det gör många arga.

Växlingarna mellan bilderna är inte snygga det upplevs som stressigt gör dem enklare och låt användaeen klicka om man vill se nästa bild.

Mvh

Martin
 
Jo din sida är ju helt i flash visuellt, men koden bakom kulisserna som presenterar flash'en är inte korrekt. Det är ofta småsaker som är lätta att fixa.
 
Hej,

Du får några raka kommentarer.

Personligen gillar jag inte flash, men det är ju ett vägval du måste göra och alla kan inte tycka lika. En effekt av dina bildväxlingar är ju att betraktaren inte själv kan välja hur snabbt man vill titta på bilderna. Och på en websida har du inte lång tid på dig att behålla tittaren, det ser jag på statistiken på jobbets websida.

Som andra sagt så är den väldigt ren och snygg, men varför blandar du språken? Menyer på engelska, men beskrivning av dig på svenska (även om det ju inte är färdigt ännu, det kanske ska bli annorlunda?). Och för mig har din meny lite liten text. Jag ser inte det första ordet. Det ser ut att stå Reout.

Men, som sagt, bra grundstomme, där bilderna kan komma till sin rätt.
 
En nackdel med att använda Flash till i stort sett hela siten är att sökmotorerna har svårt (kanske till och med omöjligt) att hitta mer än första sidan. Om det är så du vill ha det så har du åstadkommit ditt mål, även om det kunde gjorts på andra sätt också.
 
Hej Ulf

Så behöver det inte vara.
Du kan lägga in en html-tagg i sidan typ:
META NAME=KEYWORDS CONTENT=
Och sedan föra på alla sökord som du vill ha med. mao sökorden behöver inte synas.

Calle
 
Calle Camp skrev:
Hej Ulf

Så behöver det inte vara.
Du kan lägga in en html-tagg i sidan typ:
META NAME=KEYWORDS CONTENT=
Och sedan föra på alla sökord som du vill ha med. mao sökorden behöver inte synas.

Calle

Jag förstår inte hur det skulle hjälpa sökmotorerna hitta länkarna till de olika delarna av siten.
 
Mycket snyggt! Helt rätt använda flash med!
Jag skulle vilja ha ett galleri att bläddra i, eller en funktion att bläddra bland bilderna.
 
Hej

Ja o nej

Taggen läggs på indexsidan med alla sökord som innehavaren vill ha. Sökmotorerna känner av taggen och registrerar sökorden, men besökaren som har sökt kommer uteslutande till indexsidan.
Då har innehavaren nått ett delmål, sedan gäller det att slussa besökarn från indexsidan till det innehavaren vill. Det måste naturligtvis göras med länkar från indexsidan.

Calle
 
Calle: OK, då fattar jag. Sökmotorerna får hitta första sidan och sedan får besökaren själv hitta den info han/hon vill ha.

Siten i fråga tycker jag faktiskt är snygg, men jag gillar inte att bilderna i portfolion byts utan att jag har något att säga till om. Klart avskräckande för mig. Att det förekommer två språk på sidorna hade jag inte märkt innan någon annan påpekade det, men är något som borde rättas till.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.