Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på fotosidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

gedjan

Aktiv medlem
Det är enligt Fotosidan helt OK att lägga upp produkter till Salu som man inte har i sin ägo. Råkade själv ut för detta i veckan, då jag önskade köpa ett 16-35 till Canon. Blev erbjuden detta objektiv som inte fanns i hans ägo. Den rätte ägaren erbjöd också samma objektiv, med samma bilder osv. Till slut förstod jag att säljare nummer 1 var falsk och hade inte detta objektiv. Efter verifiering så blev allt bra, och vi gjorde affär och objektivet kom igår!
Det märkliga är att Fotosidan tycker detta är helt OK, att annonsera/erbjuda produkter man inte har i sin ägo!
 
Frågan är väl hur FS skulle kunna veta om du har prylarna i din ägo eller inte?
Mao tycker du det är helt OK att jag annonserar produkter till dig som jag inte har?!.
Vilket FS tycker.
FS har fått all information och bryr sig inte.
 
Senast ändrad:
Håller helt med, håller på att urarta. Säljare som du säger, men också såna som ej säger pris, som hänvisar till Tradera i strid med reglerna och de som uppdaterar sin sida dagligen eller nästan, i hopp att få gensvar för sitt alldeles för höga utpris. Usch. Låt de hålla till på Blocket, inte här.
 
Håller helt med, håller på att urarta. Säljare som du säger, men också såna som ej säger pris, som hänvisar till Tradera i strid med reglerna och de som uppdaterar sin sida dagligen eller nästan, i hopp att få gensvar för sitt alldeles för höga utpris. Usch. Låt de hålla till på Blocket, inte här.
Tack Håkan, har köpt många produkter genom åren via fotosidan då merparten av medlemmarna känns seriösa. (Föredrar detta forum före Blocket/Tradera/Ebay)
Och nu börjar det dyka upp flera oseriösa säljare säkert även köpare.
Tråkigt att FS inte agerar utan tycker det är OK.
 
Senast ändrad:
Tack Håkan, har köpt många produkter genom åren via fotosidan då merparten av medlemmarna känns seriösa. (Föredrar detta forum före Blocket/Tradera/Ebay)
Och nu börjar det dyka upp flera oseriösa säljare säkert även köpare.
Tråkigt att FS inte agerar utan tycker det är OK.

Precis så, jag har bara varit med i drygt två år, men varit bra, men sista tiden har skiten hittat hit med. Varför inte säga vad man begär för pris? Varför uppdatera sin annons med sitt fantasipris varannan dag? Inte betalar jag guldmedlemskap får att hitta dessa blocket/tradera-säljare här. Borde finnas en blockeringsfunktion som nån håller koll på faktiskt. Tack och lov har väl de flesta här koll och fattar vad det är frågan om.
 
Mao tycker du det är helt OK att jag annonserar produkter till dig som jag inte har?!.
Vilket FS tycker.
FS har fått all information och bryr sig inte.

Om FS är informerade och lämnat det utan åtgärd är det givetvis tokigt. Men det framgick inte av ditt första inlägg att så var fallet, därför mitt inlägg.
 
Tycker man ska kräva minst brons medlemskap för att kunna annonsera för då har man adressuppgifter, visst man kan säkert hitta på nån adress men man man måste fortfarande betala medlemsavgiften.
 
Tycker man ska kräva minst brons medlemskap för att kunna annonsera för då har man adressuppgifter, visst man kan säkert hitta på nån adress men man man måste fortfarande betala medlemsavgiften.

Blir det nått sånt så tackar jag för mig direkt.
Det är en trevlig sida, men så jävla trevlig att man ska behöva betala för att annonsera och även blogga, är det inte. 100kr är ingenting. Det är en principsak. And I'm a man of principles! :p


Jag retar mig även på det här med prisreferenserna. Samma sak med folk som inte säger priserna. Säg vad du ska ha för saken, och sen är det bra med det!

Men å andra sidan. En eller två dåliga annonser får man väl räkna med. De flesta är som sagt, helt ok :)
 
Minst bronsmedlemskap för att annonsera är en utmärkt idé.
Kan det hålla en del avarter borta är mycket vunnet.

Varför reta upp sig på om inte pris står i annonsen, det är väl bara att ta kontakt och fråga?
Troligen också det som är den bakomliggande tanken med att inte sätta ut priset.
Känns det jobbigt så låt bli att fråga....

Har förövrigt bara bra erfarenhet av fotosidans annonsfunktion det lilla jag använt den.
Både Ebay o Tradera funkar också väldigt bra. Där är jag betydligt större användare.
Man lär sig vad som är seriöst och inte.
 
Minst bronsmedlemskap för att annonsera är en utmärkt idé.
Kan det hålla en del avarter borta är mycket vunnet.

+1

Eftersom jag inte bor i Sverige har jag inte handlat nånting via köp/sälj här, men jag tycker ändå det här är en utmärkt ide som troligen håller bedragare borta bättre från sajten. Vill man inte betala medlemsavgiften så finns det ju andra köp/sälj-sajter på nätet.

Däremot tycker jag att artiklarna borde kunna finnas alla till hands.
 
Att kräva bronsmedlemskap för att annonsera är nog något av det sämsta som fotosidan skulle kunna hitta på om de vill slippa lurendrejare. Det skulle bara betyda att väldigt många ärliga säljare (som inte har betalt medlemskap) inte skulle kunna sätta ut sina grejer här. Medan den falska säkerheten skulle göra det lättare för lurendrejarna att få sina saker sålda. De skulle självklart köpa sig ett medlemskap eftersom en enda såld sak betalar medlemsavgiften flera gånger om. Att kunna vara säker på att alla uppgifter en person uppger är riktiga är nog orealistiskt.

Detta har även diskuterats förut, orkar dock inte rota efter tråden...
 
Medlemsskap i minst ett år borde väl stoppa en del som bara går in för att jävlas, annonsera eller ställa korkade trollfrågor. Alternativt silver/guldmedlemsskap om kortare tid förflutit.
Mvh/Gunte..
 
Medlemsskap i minst ett år borde väl stoppa en del som bara går in för att jävlas, annonsera eller ställa korkade trollfrågor. Alternativt silver/guldmedlemsskap om kortare tid förflutit.
Mvh/Gunte..

Om du tycker att det är en god idé (det gör inte jag) så är det ju lätt att bara strunta i annonsörer som inte uppfyller dina krav.
 
Hej ! Själv tycker jag att det borde vara ett forum bara för nybörjare där folk kan ställa frågor utan att behöva regga sig först,vissa svarar inte ens på sina egna trådar eller tackar för sig.Tror dom det är en data som letar upp all info till dem ? Och inte andra hjälpsamma medlemmar ? Har själv varit bronsmedlem.ska bli det igen om någon undrar ! eller silver/guld får se ! MVH.
 
Jag skickade ett förslag till FS redaktion för ett tag sedan där jag påpekade att Köp/sälj på FS började urarta.
Kom också med förslag på att man borde vara en aktiv medlem för att kunna sätta ut prylar för försäljning.

Det förslaget ratades med hänvisning till att proffsfotografer som kanske inte var aktiva men som hade lust att sälja av prylar på ett enkelt sätt skulle kunna göra det.

Personligen så tycker jag motiveringen var rätt lam och det visar också att man bryr sig mer om inaktiva proffsfotografer än övriga medlemmar...!
 
Riktigt dåligt att man inte tar ansvar för sådant & anser att proffsfotograferna är de som håller igång detta forum om nu detta stämmer?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.