ANNONS
Annons

Hur tänker folk egentligen när dom ska sälja?

Produkter
(logga in för att koppla)
Oavsett vad du säljer så ger en bild draghjälp.
Visst finns de som ej bryr sig. Men det är en minoritet.

En bild ger alltid mer besökare och ökar chansen att få sålt. Så även om du själv inte bryr dig när du söker på annonsforum så tänk på att andra gör det.

Bilden fångar ögat.

Hej Huselius Kulb!

Din fråga är lite märklig i grunden. Jag lovar en liten slant på att när du säljer något så kommer den "girige" fram.Du vill som alla oss andra ha bra betalt för en sak.Men du vill som alla oss andra inte betala något för det du köper.Den person som säljer en pryl på blocket har ju friheten att ta betalt vad han tycker är rimligt. Om han sedan verkligen får ut det som han vill är kanske något annat.Priserna på bl.a analoga fotogrejer har som vi vet alla dykt rakt ned i botten av någon sjö. Och detta beror naturligtvis på tillgång och efterfrågan. Samma sak kommer det att hända med det digitala. Den dagen dom "digitala halelujaropen" slutar i Svedala och det inte är sånt sug efter att ha det nyaste då blir priserna mindre.

fhe skrev:
Men det han säljer är ju en systemkamera, det är ju inte den du länkar till :) :)
Haha, det var roligt! :)

Vad gäller bilderna tycker jag att en bra bild på din verkliga vara är A och O vid försäljningen.

Min fru frågar mig också varför jag tar bilderna själv när jag säljer grejerna istället för att använda en standard produktbild.

Njaa, för det första tycker jag att det är roligt att ta en bra bild på varan och det andra är att jag faktiskt får det högsta budet bland samma varor! På Tradera kan man bläddra bland avslutade auktioner och mina försäljningar brukar ha högsta slutpris.

timofej skrev:
Min fru frågar mig också varför jag tar bilderna själv när jag säljer grejerna istället för att använda en standard produktbild.

Njaa, för det första tycker jag att det är roligt att ta en bra bild på varan...
I dagens läge kanske sådant anses fånigt men att man vanligen inte får publicera andras bilder utan tillstånd kan möjligen också vara något att ta hänsyn till.

P.R. skrev:
I dagens läge kanske sådant anses fånigt men att man vanligen inte får publicera andras bilder utan tillstånd kan möjligen också vara något att ta hänsyn till.
Misstänkte nästan att någon skulle komma med en liknande kommentar. Tycker dock själv att produktbilderna är såpass opersonliga att det vore ok att använda en sådan vid privat försäljning även om det kanske inte är helt korrekt i lagens mening.

Har dock inte detta problem då jag tar som sagt mina bilder själv. :)

Jag såg nyss en annons av en kille som skulle sälja sin D70 med kit objektivet, Typen ville ha 9500:- eller högsta bud. I somras köpte jag samma kit fast s versionen för 9700:- i butik, Fick 7500:- för det i september. Så visst det finns idioter där ute.

millhouse skrev:
Hej Huselius Kulb!

Din fråga är lite märklig i grunden. Jag lovar en liten slant på att när du säljer något så kommer den "girige" fram.Du vill som alla oss andra ha bra betalt för en sak.Men du vill som alla oss andra inte betala något för det du köper.Den person som säljer en pryl på blocket har ju friheten att ta betalt vad han tycker är rimligt. Om han sedan verkligen får ut det som han vill är kanske något annat.Priserna på bl.a analoga fotogrejer har som vi vet alla dykt rakt ned i botten av någon sjö. Och detta beror naturligtvis på tillgång och efterfrågan. Samma sak kommer det att hända med det digitala. Den dagen dom "digitala halelujaropen" slutar i Svedala och det inte är sånt sug efter att ha det nyaste då blir priserna mindre.

2HOT4U skrev:

när jag ska sälja prylar kolla jag först hur mkt en ny kostar
spelar ingen roll hur mkt jag har betalat
sen kollar jag hur mkt dom andra säljer sina för och hur länge dom har haft den på annons

bättre att ligga strax under än att hålla på sänka priset för att bli av med prylarna

när kan jag hämta pengarna? ;)

Väl medveten om att det är väldigt utanför ämnet så verkar tråden trots allt befolkas av en massa blocketläsare. Vill därför passa på att sprida dagens fynd (och hoppas att ingen tar illa upp och tycker att tråden förstörs):
http://www.blocket.se/vi/11165409.htm?ca=15_s

Övriga kreationer av samma man:
http://www.blocket.se/li?q=h%E5kan+ludwigson&ca=15_s&th=1&c=0&w=1

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar