Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hur sparar man på picasa2?
- Trådstartare nirtacnna
- Start datum
nirtacnna
Aktiv medlem
Jag startade om datan och öppnade picasa igen.
Det konstiga är att den har sparats där inne så som jag vill ha den.
Man måste ju ha bilden markerad för att ändra på den.
Efter jag gjort ändringar går jag in på Arkiv-Exportera bild till mapp.
Men den vill bara sparas inne på Picasa.
/A
Det konstiga är att den har sparats där inne så som jag vill ha den.
Man måste ju ha bilden markerad för att ändra på den.
Efter jag gjort ändringar går jag in på Arkiv-Exportera bild till mapp.
Men den vill bara sparas inne på Picasa.
/A
Callahan
Medlem
Är inte riktigt med vad du menar när du skriver:"Men den vill bara sparas inne på Picasa."
Har du browsat fram dit du exporterat bilden sen då? Den sparas ju på annat ställe på hårddisken. (användaren väljer)
Alltså:
Picasa skapar en liten fil som berättar vilka ändringar du gjort. När picasa tittar på en specifik bild som du gjort ändringar på läser den in den denna fil och visar bilden MED ändringar. Om du väljer ett annat program läser detta inte denna fil utan visar alltså originalfilen UTAN ändringar.
När du väljer att exportera skapas en ny bildfil med ändringarna gjorda inne i den filen.
Var den skapas väljer du när du exporterar den.
Hoppas du förstod nu, lite rörigt...
/T
Har du browsat fram dit du exporterat bilden sen då? Den sparas ju på annat ställe på hårddisken. (användaren väljer)
Alltså:
Picasa skapar en liten fil som berättar vilka ändringar du gjort. När picasa tittar på en specifik bild som du gjort ändringar på läser den in den denna fil och visar bilden MED ändringar. Om du väljer ett annat program läser detta inte denna fil utan visar alltså originalfilen UTAN ändringar.
När du väljer att exportera skapas en ny bildfil med ändringarna gjorda inne i den filen.
Var den skapas väljer du när du exporterar den.
Hoppas du förstod nu, lite rörigt...
/T
Callahan
Medlem
nirtacnna skrev:
Jag lyckades spara nu men bara om jag exporterar den minsta storleken, alltså 320 bildpunkter och det är ingen höjdare.
Gick inte ens ett snäpp högre.
/A
Oj, det lät verkligen märkligt!
/T
nirtacnna
Aktiv medlem
Känns som att jag vill lägga ner det här.
Blir bara förbannad när det bara funkar spara på den minsta storleken.
Vet du något annat bra bildprogram som är gratis och helst på svenska som fungerar ungefär likadant som picaso, fast där man slipper exportera så man kan spara som vanligt.
/A
Blir bara förbannad när det bara funkar spara på den minsta storleken.
Vet du något annat bra bildprogram som är gratis och helst på svenska som fungerar ungefär likadant som picaso, fast där man slipper exportera så man kan spara som vanligt.
/A
Callahan
Medlem
Nä, dåligt med det.
Och såhär har du gjort hoppas jag:
How do I export in Picasa?
You can use Picasa's "Export" feature to save copies of your edited photos. Unlike "Save," exporting allows you to choose a different location to export to, and allows you to select the image size and quality of the exported copy.
1. Select the photos you want to export. Click "Hold" to select photos from different folders.
2. Click "Export" at the bottom right of the screen.
3. In the "Export to Folder" screen, you'll see the option to change the folder name and location of your exported photos, as well as image size and quality options.
4. Click "OK."
Your exported images will now be saved on your hard drive and be visible in Picasa. By default, the copied images will be in My Pictures\Picasa Exports on your computer. In Picasa, you can find the exported photos under "Exported Photos."
Trist då det inte fungerar annars.
Lycka till.
/T
Och såhär har du gjort hoppas jag:
How do I export in Picasa?
You can use Picasa's "Export" feature to save copies of your edited photos. Unlike "Save," exporting allows you to choose a different location to export to, and allows you to select the image size and quality of the exported copy.
1. Select the photos you want to export. Click "Hold" to select photos from different folders.
2. Click "Export" at the bottom right of the screen.
3. In the "Export to Folder" screen, you'll see the option to change the folder name and location of your exported photos, as well as image size and quality options.
4. Click "OK."
Your exported images will now be saved on your hard drive and be visible in Picasa. By default, the copied images will be in My Pictures\Picasa Exports on your computer. In Picasa, you can find the exported photos under "Exported Photos."
Trist då det inte fungerar annars.
Lycka till.
/T
UffeA
Medlem