Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hur snyggt är det här?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fan va surt! Hur kan dom missat detta?

Vilken verkstad var det?
Jag skulle garanterat välja en annan verkstad i fortsättningen.
 
Dom där ränderna var inget vidare! syns tydligt i så gott som alla mörkare partier i bilden, hur i helskotta kan dom ha missat detta på verkstaden?
märkligt, har dom haft kameran en hel månad utan att
åtgärda den alls?
hoppas att du kan få den utbytt mot en som fungerar
som det är tänkt.
Mvh
 
den där reparationen hade jag inte betalt för. du har väl garanti på kameran.. kan dom inte laga den så får minolta fixa fram en ny till dig. är dom inte tillmötesgåenge så kontakta konsumentverket. jag hade blivit vansinnig om jag fått hem en kass kamera.
 
Taskigt läge. Jag har själv köpt en Z3 för inte så länge sedan. Jag blev förundrad över hur fina kort jag sett folk ta med den, hoppas bara att jag kan lyckas med det också.

Är det fler än Jonas som råkat ut för samma problem. Har du tappat den Jonas, eller var den lika dan när du köpte den?
 
Hmm, jo ränderna är konstiga, men jag får inte mycket bättre bilder med min (olympus) kamera när jag använder dina inställningar. Du har slutarprioritet 1/1000, F 4, ISO 400, internblixt enligt Exif.

Jag fick väldigt konstigt brus i mina bilder när jag ställe kameran så och fotade inomhus. Hur ser bilderna ut med en mer lämplig inställning? Kanske 1/20, F 4, ISO 100 utan blixt? Jag får helt okej bilder med den inställningen.

Jag fotade men en äldre Minolta digital förut och fick liknande ränder när kameran inte var inställd korrekt. Dock inte så tydliga som du har fått.

/Marcus
 
jag har själv en z3 och har tagit bilder med exakt samma inställningar som jonas och visst får dom brus men inte så missfärgade som jonas bild och jag får inga streck.
 
dom skrev att dom hade "justerat kretskortet". kanske betyder att dom inte gjort ett skit.

nej, den var så när jag köpte den...har inte tappat den eller nåt...hade den bara i en vecka, och fick tillbaks den såhär...men blir ju inte glad..

ska ringa konica minolta på måndag..
 
Det är väl samma problem som Dimage A2 har/hade.
När den kom hade då i vart fall Cyberphoto diagonala streck i vissa områden, och även på DPReview var det en del som hade dem, hur det var här på Fotosidan kommer jag inte ihåg.
Den vart ju dessutom sågad både i Foto och Mikrodatorn. I Foto för oprecis autofokus och i Mikrodatorn för brus, så kvaliteten hos Minolta kan man ju fundera på, då det ändå var exemplar som var utskickade till test som uppvisade sådana problem. Var det inte några liknande problem med autofokus som DPReview hade på sitt testexemplar?

/Lennart
 
tänkte bara säga att jag har snackat med minolta nu och dom sa att jag självklart skulle få en ny...
skickade iväg den idag..får hoppas att det går bättre denna gång.
 
Det vore roligt att veta hur det går eftersom Z3 är en av de kameror jag överväger för tillfället. Dock inte så länge till om även ditt nästa exemplar tar så där "bra" bilder.
 
nu har jag fått en ny kamera som verkar funka finfint.
det enda som känns surt nu är väl att 2 månaders garanti har försvunnit på en helt ny kamera...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.