Annons

Hur snyggar man till hyn, mörka ringar mm?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej:
Det e jag igen, blev inte nøjd så fixade lite med layers i PS, førsta retuchen såg lite onaturlig ut, tyckte jag. Nu har jag behållit hennes egentliga drag, tyck gærna till.
Dana
 

Bilagor

  • face3 copy.jpg
    face3 copy.jpg
    35.6 KB · Visningar: 487
Re: Re: Re: Re: Men vad är det vi gör egentligen...

Adrian82 skrev:
...Det jag tycker är trist är att det i forumtrådar som den här odlas någon slags illusion av att ett bra porträtt inte innehåller rynkor eller mörka ringar; att man för att få till en bra bild ska retuscha bort alla personligheter. Jag har absolut inget emot lek! Jag leker en massa själv, och tycker att det är jätteskoj! Jag blir jätteglad när andra leker också, det är bara det att NI ALLTID tycks vara inblandat. Och för det mesta tar man i så att alla spår av hudstruktur försvinner....

...Eftersom här är många nybörjare så bör man kan kanske vara försiktig med vilka "ideal" man prackar på folk. Det är bara det.. Ledsen om det jag skrivit tolkats som något annat....


hej, häng med och överdriv lite NI i trådarna här med oss!! ;o)
vi hajar att det ser överdrivet och plastigt ut, men det är ju det som är ballt ju!
ursprungsfrågan var bl.a "Skulle vilja få hjälp o tips på hur jag slätar ut hyn lite".
klart vi måste nämna NI. ;o)

jag larvar mig faktiskt inte. :eek:)
jag kanske har höga tankar om folk, men jag tror inte någon, nybörjare eller ej, tror att allt som skrivs och bildbehandlas här i trådarna är nåt slags ideal som bör följas.
det skulle vara att underskatta folk.
det måste vara ytterst få (förhoppningsvis ingen alls) som enkom tar intryck av vad som händer i FS forumtrådar och inte kollar in världen i övrigt. ;o)
de här trådarna är främst till för inspiration och hjälp, och jag tror att de allra flesta förstår det och inte blir "slavar" under NI för all framtid. ;o)

låt folk köra NI tills det skvätter, jag tror ingen tar skada av det.
nä, tvärtom tror jag folk istället börjar inse vad veckorevyn och frida och alla tanttidningar gör med sina omslagstjejer och inser att ingen kan vara sådär perfekt och att det är lätt att fixa till sånt i datorn.
istället för att sitta hemma och längta efter en laser-hudpeeling för en IRL barbielook. ;o)

och klart att NI används ofta här inne, det är ju lite på modet just nu. en kul pryl som vicken fluga som helst.
men det är framförallt i just trådarna här. därför kan känslan av att NI alltid används förstärkas av det, men egentligen är det inte så överdrivet många som använder NI i övrigt. och en hel del använder det bara för att de då kan köra lite högre ISO eller göra ännu större förstoringar på papper, och det är ju aldrig fel. det tycker jag faktiskt är NI's största fördel.

med all säkerhet kommer de här trådarna leda till att folk efter ett tag kommer tröttna på för mycket NI och börjar använda det med måtta. och det är det som är meningen med leken.
men det kommer ta ett tag, för det kommer ständigt nya människor som inte sett NI förr och vill vara med och leka.

tjosan!
:eek:)
 
Christel

Det var ett väldigt vettigt inlägg, och så muntert att jag bara sitter och ler här =)

Idealgrejen var ju väldigt överdriven nu när jag ser på saken med piggare ögon. Du har rätt..

Lek ni på i NI då, jag slutar gnälla (snart). Det är fuuuuult! ;-) På riktigt så tycker jag att det är fult när man krämar på full fräs över hela bilden, och du borde väl ha märkt att det dyker upp en del såna bilder för kritik också?

Så! Nu har Gnälladrian fått den tillfredsställelse han behöver, och kan låta er leka ifred! =)

Mycket nöje!

Mvh. Adrian
 
Jadu, 50.000kr och shysst plastikoperation.
Nejdu, jag skojjade bara, gå i ett program och använd en pensel och ta lite ljus färg från kinder och måla under, funkar.
 
PerFogelberg skrev:
Ber om ursäkt för att Lena fick ömma tår. Förstår inte vad du fick det till att det var ett personligt påhopp

Hej Per!
Ursäkten accepteras och jag hoppas att du godtar min ursäkt!
Mitt svaret blev syrligt för att trampet på den ömma tån gjorde ont! :)

Ska försöka att inte tolka saker som de låter i fortsättningen.

/Lena
 
TACK så mycket för alla svar!

Vilken diskussion om NI det blev :)
Nu måste jag ju absolut lära mig att använda det verktyget så att jag också kan göra Barbie dockor!

Kul att se att även en "mänsklig" hy med porer och mörka ringar kan gillas utan försköning.

/Lena
 
Mitt förslag.

Jag använder plåstret för att ta bort fläckar och liknande.

Målar oskärpa för att "smeta" ut ojämnheter på samma sätt som man gör det med svamp eller finger när man sminkar.

Letar detaljer att skärpa, som t.ex. ögon.

Efterbelyser linjer och skuggor som jag vill göra tydligare.

Ställer nivåer.

Lägger lite(!) NI.

Ställer skärpan.

Lägger lite varm färg i bilden.
 

Bilagor

  • face3.jpg
    face3.jpg
    45 KB · Visningar: 361
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.