Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur smidigast lägga till mörkare utsikt i PS?
- Trådstartare mikaelleijon.se
- Start datum
iSolen.se
Guest
Hur gör ni för att få in fönster från den mörkare bilden i den ljusa på ett snabbt sätt?
Visa bilaga 143411
Visa bilaga 143412
Tar alltid två bilder i det där läget och lägger sen ihop i photoshop med autoalign. Brukar var svårt få någon vettig kvalité med enbart efterbehandling. Det går fort, tar bilderna med ett avtryck.
martinator
Aktiv medlem
Hur gör ni för att få in fönster från den mörkare bilden i den ljusa på ett snabbt sätt?
Visa bilaga 143411
Visa bilaga 143412
Förutsatt du använder Photoshop är Lagermask i princip det enda sättet...
mikaelleijon.se
Aktiv medlem
Hittade faktiskt ett bra sätt på Youtube. Man kör ett blandningsläge med två lager. Väldigt smidigt!
iSolen.se
Guest
Förutsatt du använder Photoshop är Lagermask i princip det enda sättet...
Nja, det går säkert använda tex HDR-tekniker också, men kan inte komma på något enklare och bättre än mask på två bilder taget kort efter varandra så man kan göra en autoalign med så liten justering som möjligt..
Måns H
Aktiv medlem
Det finns ju många sätt......
Bäst är ju att ta flera bilder och välja i efterhand. Men det går ibland att få hyfsat resultat från en bild.
Jag fotar alltid i Raw och exponerar lite åt det mörka hållet så att råfilen inte är utbränd i fönstret. Efter normala RAW-justeringar flyttar jag filen till Photoshop, markerar fönstret med polygonal lasso tool, lägger på några pixlar ludd, går till Curves och drar neråt i övre högra hörnet tills utsikten ser OK ut.
Sen kör jag "reselect" och "Inverse" och gör resten av rummet klart.
Bäst är ju att ta flera bilder och välja i efterhand. Men det går ibland att få hyfsat resultat från en bild.
Jag fotar alltid i Raw och exponerar lite åt det mörka hållet så att råfilen inte är utbränd i fönstret. Efter normala RAW-justeringar flyttar jag filen till Photoshop, markerar fönstret med polygonal lasso tool, lägger på några pixlar ludd, går till Curves och drar neråt i övre högra hörnet tills utsikten ser OK ut.
Sen kör jag "reselect" och "Inverse" och gör resten av rummet klart.
atotowi
Aktiv medlem
Jag skulle gå på HDR spåret i Camera Raw som steg 1 och sen justera den bilden enl:
https://www.youtube.com/watch?v=gwsB6yU2czo
https://www.youtube.com/watch?v=gwsB6yU2czo
lonian
Aktiv medlem
Visa bilaga 143411
Visa bilaga 143412
Det där fixar jag oftast i raw med det dynamiska omfånget.