Sonnaren
Aktiv medlem
Munhålan har ett cellager som hela tiden fyktas med saliv som späder ut innehållet i vitlöken. Magsäcken borde vara ett sörre bekymmer men är resistent mot saltsyra med ett pH<1! Producerar ju saltsyra i parietalcellerna för att få sprutt på enzymerna och även direktnedbrytning av födoämnen (grillkorv, chips, smörgåsar med prickig korv, wienerbröd och ev.någonting mer som man har i fotoryggsäcken. Nej, inte kameror.)jimh skrev:
Ok, om jag inte hittar ett sjukhus med internetuppkoppling så förkastar jag alltså den idén. Är det verkligen så starkt? Att munhålan pallar då.
Jag rekommenderar boken Vilök. En naturlig väg till hälsa av John Blackwood och Stephen Fulder.
Prisma förlag ISBN 91-518-2181-8 utg. på svenska 1988.
Dock kan jag inte hitta något speciellt om fästingar i den men det finns ett kapitel om skadedjursbekämpning...kan de' va' nå't??.
MEN på sidan 147 finns ett sätt att applicera vitlök på huden. Få se nu, scanna, OCR, klipp och klistra.....hmmmmm vänta........
Vitlök i olja
1. Mal eller krossa 250 g vitlök och lägg det i en vid kruka.Tillsätt så mycket olivolja att vitlöken täcks. Tillslut krukan väl och skaka den några gånger dagligen. Låt den stå på ett varmt ställe i tre dagar, sila sedan genom en duk.Håll blandningen sval. Mot öronvärk kan man droppa några droppar av något värmd olja på en bomullsbit in i örat. Mot värk, sträckningar och smärre hudåkommor kan oljan gnuggas in; "hettan" kan bidra till att smärtan minskas.
2. Blanda samman 10 msk ricinolja och tio malda vitlöksklyftor. Täck och låt stå 36 timmar, sila därpå och häll upp på flaska. Den här blandningen rekommenderas som hårmedel. Massera in den i hår och hårbotten och linda därefter in huvudet i en varm handduk. Efter en timme kan man schamponera håret som vanligt. "
Alltså: späd i olja så går det bra kanske.......
Lycka till
Us
Senast ändrad: