Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
hur ska jag spara???
- Trådstartare ynot
- Start datum
ynot
Ny medlem
förtydligande
Jo vad jag menade var att bilderna som jag tar med min digital kamera har upplösningen 1280x960 och när jag har skickat in dom för framkallning så fyller dom inte ut hela fotopappret som är 10x15.
Så min fråga var om man kan beskära om bilderna så att dom kanske passar bättre på fotopappret.
Jo vad jag menade var att bilderna som jag tar med min digital kamera har upplösningen 1280x960 och när jag har skickat in dom för framkallning så fyller dom inte ut hela fotopappret som är 10x15.
Så min fråga var om man kan beskära om bilderna så att dom kanske passar bättre på fotopappret.
pjutsi
Avslutat medlemskap
Har inte stenkollen [och orkar inte räkna idag] men 1280x960 låter nog för lågt för att fylla ut en 10x15-kopia i fotokvalitet. Har du inte möjlighet att fota i högre upplösning så hjälper det ju föga att mecka upp dem i storlek heller. Å andra sidan vet jag att Fuji koierar allt digitalt manuellt än så länge så det borde ju att skicka med lite text om hur du vill ha det på papper med bildfilen.
/ PJ
/ PJ
Aardwark
Ny medlem
Tjena! 1280X960 250dpi ger bilder som är 13X9.75cm
Du får nog kontakta labbet ifråga och höra med dom om du skall göra något med dina bilder, eller om det kanske räcker med att du skickar med en anmärkning att du vill ha bilderna "förstorade" så att de fyller ut 10X15 (innebär en viss beskärning i höjd).
Annars får du interpolera upp bilderna själv.
Ställ in bilden på 250dpi i ditt bildbehandlings prg. Ändra bredden till 15cm (behåll proportioner) Då får du en höjd på 11.25 cm som du kan beskära själv eller låta labbet göra det.
Du får nog kontakta labbet ifråga och höra med dom om du skall göra något med dina bilder, eller om det kanske räcker med att du skickar med en anmärkning att du vill ha bilderna "förstorade" så att de fyller ut 10X15 (innebär en viss beskärning i höjd).
Annars får du interpolera upp bilderna själv.
Ställ in bilden på 250dpi i ditt bildbehandlings prg. Ändra bredden till 15cm (behåll proportioner) Då får du en höjd på 11.25 cm som du kan beskära själv eller låta labbet göra det.