ANNONS
Annons

Hur redigerar jag denna bilden?

Produkter
(logga in för att koppla)

IsaW

Aktiv medlem
Hej!
En vän har bett mig redigera denna. Är kunnig i photoshop och dess funktioner och även duktig på färger och har redigerat tusentals bilder utan att överdriva. Dock har jag verkligen problem med denna! Om någon är proffs och kan antingen hjälpa mig förklara eller för en peng göra den åt mig, så hade jag varit fruktansvärt tacksam!!

http://dump.no/files/68993109c0ea/_MG_0110.jpg

Isabella
:)

Om texten "retouch please" skall tolkas som att du skall redigera bort de inringade elementen har du att göra ett tag...

Enklast att få bort är nog den långsmala "flaggan" som hänger på husfasaden, eftersom du här kan kopiera motsvarande del av husfasaden på andra sidan om entrén. De andra kan vara lite besvärligare.

Hej!
En vän har bett mig redigera denna. Är kunnig i photoshop och dess funktioner och även duktig på färger och har redigerat tusentals bilder utan att överdriva. Dock har jag verkligen problem med denna! Om någon är proffs och kan antingen hjälpa mig förklara eller för en peng göra den åt mig, så hade jag varit fruktansvärt tacksam!!

Isabella
Jag skulle perspektivkorrigera bilden i första hand och sedan markera dom utmärkta ställena och lägga lite lensblur på dom. Inte för mycket. Bara så det blir oläsbart. Kunden vill uppenbarliigen inte göra gratisreklam för föreställningen. Plus en liten höjning av exponering.

Jag skulle nog klona bort skyskrapan i övre högra hörnet...Blurra och ljusa upp skyltarna är väl inget problem? Inte att klona bort skyltarna heller, men tidsödande. Kräver en aning mindre noggrannhet om den bara skall användas på webben jämfört med högupplöst stort tryck.
Vad som helst kan ju enkelt läggas till eller dras ifrån i en digital bild.
http://wangblad.com/Fotokonst/fotokonst.html

Jag skulle nog klona bort skyskrapan i övre högra hörnet...Blurra och ljusa upp skyltarna är väl inget problem? Inte att klona bort skyltarna heller, men tidsödande. Kräver en aning mindre noggrannhet om den bara skall användas på webben jämfört med högupplöst stort tryck.
Vad som helst kan ju enkelt läggas till eller dras ifrån i en digital bild.
http://wangblad.com/Fotokonst/fotokonst.html

Ah nej, bilden ska användas i konst syfte och därför har det inte med reklamen att göra utan hur det ser ut helt enkelt!

- Perspektivkorrigera och räta upp.

- Pelarflaggan, patch-tool till nytt lager med content aware som patchmetod och andra pelaren som source.

- Samma metod, fast även med lite klipp-klistra-flip-maska på reklamskyltarna.

Där hade jag börjat iaf. Patch-tool med CA är fantastisk användbart men man ser det sällan användas av någon konstig anledning.

- Perspektivkorrigera och räta upp.

- Pelarflaggan, patch-tool till nytt lager med centens aware som patchmetod och andra pelaren som source.

- Samma metod, fast även med lite klipp-klistra-flip-maska på reklamskyltarna.

Där hade jag börjat iaf. Patch-tool med CA är fantastisk användbart men man ser det sällan användas av någon konstig anledning.

Har provat detta. Saken är den att jag inte vet vad som finns bakom dom. Det kan man ju alltid ta reda på genom att googla biblioteket på bilden MEN hur återskapar jag något som inte finns?

Vet du/någon om någon här eller någon annanstans kan fixa detta åt mig?

OK. Förstår inte riktigt vad problemet är, i synnerhet om du tidigare
redigerat tusentals bilder. Jag kan hjälpa dej. Om det är ett kommersiellt
uppdrag vill jag ha betalt och ersättning uppgjord på förhand. Bråttom?

Har provat detta. Saken är den att jag inte vet vad som finns bakom dom. Det kan man ju alltid ta reda på genom att googla biblioteket på bilden MEN hur återskapar jag något som inte finns?

Vet du/någon om någon här eller någon annanstans kan fixa detta åt mig?

Beror på hur bråttom det är och vad du har för kvalité på originalet etc... :)

Hej!

Isabella
:)

Jag kan fixa den, inget problem.

Ser ju inte sådär jätteavancerat ut. Dom båda lägre skyltarna går nog att ta bort ganska lätt med hjälp av kloning från trappan i mitten o sådär o den övre är ju bara klona från vänstra delen av byggnaden som inte har nån skylt. O sen som sagt räta upp den o sen lite random fina färg o kontrastjusteringar så var den färdig.

Ser ju inte sådär jätteavancerat ut. Dom båda lägre skyltarna går nog att ta bort ganska lätt med hjälp av kloning från trappan i mitten o sådär o den övre är ju bara klona från vänstra delen av byggnaden som inte har nån skylt. O sen som sagt räta upp den o sen lite random fina färg o kontrastjusteringar så var den färdig.

Jo grejen är att hon inte ville ha trappan bakom skyltarna, om man googlar på new york public library så ser man att det inte är trappa bakom skyltarna faktiskt. Det orsakar ju lite problem!!
Hur gör man då?

Alla som är intresserade av att hjälpa mig kan väl bara slänga iväg ett mejl till [email protected] med förslag? Ni kan ju redigera en pytteliten del av bilden) om ni pallar) och skicka, gillar jag det resultatet betalar jag er för att färdigställa bilden!

Jo grejen är att hon inte ville ha trappan bakom skyltarna, om man googlar på new york public library så ser man att det inte är trappa bakom skyltarna faktiskt. Det orsakar ju lite problem!!
Hur gör man då?

Alla som är intresserade av att hjälpa mig kan väl bara slänga iväg ett mejl till [email protected] med förslag? Ni kan ju redigera en pytteliten del av bilden) om ni pallar) och skicka, gillar jag det resultatet betalar jag er för att färdigställa bilden!

Då får du försöka hitta en liknande bild i public domain som man får redigera och klistra in bakom skyltarna. Eller så får man försökla klona dit något annat som liknar.

Att klona dit lite trappa etc går att göra så det blir helt osynligt (utom om man vet exakt hur det ser ut där).

Tycker beställarens krav är konstigt, så fort man börjar fotoshoppa har man ju släppt kravet att det ska vara verklighetsåtergivande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar