Prova detta...:
1. kopiera ditt grundlager till en kopia (ctrl-J på windows, cmd-J på mac). Eller högerklicka på bakgrunden och välj "kopiera till nytt lager"
2. Justera i curves som är lite mer kraftfullt än levels, och kom ihåg att det finns tre kanaler att justera på, inte bara RGB! Du kan även justera kanalerna individuellt. Det du vill göra är att förstärka röd och grön kanal, du väljer dom i "kanal"-rutan näst längst upp i "kurvor"-rutan...
Justera tills du är nöjd med snön, och IGNORERA hur det andra ser ut!
3. Högerklicka på ditt kopierade lager och välj "blandningsegenskaper" (näst längst upp) så kommer rutan du kan se i exempelbilden nedan upp. Nu ska du justera i dragpilen i det mörka LÄNGST NER i rutan - dom bestämmer hur ditt justerade lager blandas med orginalet... Det är bara att klick-dra i pilarna - du vill flytta den vänstra pilen åt höger tills bara snön påverkas. Nu har du en skarp kant mellan ditt kopierade lager och bakgrunden, någonstans i kanten av vägen... Men om du håller "alt" inne och tar ett nytt tag precis bredvid den svarta pilen så komer den dela sig till två pilar, som det ser ut på min exempelbild... justera tills du tycker det ser bra ut. Tryck OK - rutan försvinner.
4. Antagligen har du justerat lite för mycket...

Klicka i "genomskinlighet" uppe till höger i "lager"-rutan, nu kan du juster styrkan på din förändring 0-100%. Bara klicka någonstans utanför dragrutan när du tycker att det ser bra ut.
Slå ihop lagerna, antingen via menyn "lager" och "slå samman" eller genom att trycka "ctrl-E" eller "cmd-E" (på mac). Spara - om det inte är någon mer ändring du vill göra... Färdigt!
Detta fungerar mycket bättre i Lab, men det är nog lite överkurs just nu verkar det som...

Lycka till, jag bifogade ett ungefärligt snabbresultat också.
Ledsen om någon benämning eller något meny-namn inte stämde, jag har inte ägt en svensk licens sedan PS4, nån gång 1995...