andreassofus
Aktiv medlem
kanske är värt att testa i alla fall priserna är ju riktigt bra .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vill också tillägga att jag aldrig har beställt posters från crimson, dom kanske levererar i hög kvalité. Jag har provat andra sidor och då är skillnaden stor mellan aluminium och posters.
Jag har aldrig använt Crimsons posters, utan bara deras Prefixtjänst - det blir mycket bra kvalitet tycker jag (och rätt mycket dyrare).
kanske är värt att testa i alla fall priserna är ju riktigt bra .
först vet jag inte om detta är rätt forum,. admin får flytta om det är fel.
Skickade en tavla till en person i förra veckan. jag virade in tavlan med skumplast. Därefter vanlig plast, flera varv. Sen la jag en pappskiva lika stor som tavlan på framsidan och baksidan. Därefter ytterligare en pappskiva på varsin sida, fast denna gången större så den hamnade en bit utanför tavlan. Därefter tejpade jag alla gavlar. Paketet kändes riktigt stabilt och när jag tryckte hårt på paketet så kände jag inte tavlan.
På paketet skrev jag AKTAS med stora bokstäver.
Det tråkiga är att glaset ändå var krossat när personen hämtade ut det.
Hur packar ni tavlor? tydligen räckte inte detta.
Antar att man måste räkna med att posten är otroligt vårdslösa med paketen.
Aluminium reflekterar ju inte. Min Alu från crimson reflekterar mindre än matt fotopapper från deras prefix. Däremot gör plexi det!
Crimson är ren aluminium. De flesta kör dibond och är både billigare o lättare..
Kört en del från önskefoto till mina kunder, de kör dibond. För 100*70cm tar jag 3500kr för dibond.
Den ska du ta bort....var för två år sen jag beställde från crimson, men är det som en skyddsfilm typ plastfolie som man får ex till telefoner så ja, den ska bort. Den är väldigt diskret dock.
Jaha, nä det vet jag inget om. Nån typ av laminering du beställt ovanpå trycket? Så har inte jag. Hur känns det? Min är skrovlig som bara den.
Sålde ett par målade tavlor i glasade ramar på Tradera en gång. Köparen som hade erfarenhet bad mig tejpa ett kryss från hörn till hörn på glaset. Det skulle göra det mycket säkrare sa köparen.
Posten (PostNord) bryr sig i alla fall inte det minsta. Det finns säkert transportfirmor som kan skicka ömtåliga paket, men då får man betala extra för det.Att skriva AKTAS är helt utan verkan. Man ska paketera för en hårdhänt behandling.
De trillar av sig själva, eftersom det är nedåt. Jag hade tänkt skriva att allt måste emballeras så att det tåler fall på fyra meter, men de har kanske ökat på höjden sen jag skaffade mig mina erfarenheter.Vittnesmålet att alla paket skulle kastas 5-6 meter eller mer ger jag inte mycket för, man orkar inte hålla på så en hel natt med paket som väger upp till 35 kilo.