Benganbus
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Hur ofta är kameran med?
Det var nog det här som jag menade med "ordningsman" i mitt tidigare inlägg Kennet....
Att nå'n så'n läste mitt inlägg
Men det är helt Ok,
sån't får man räkna med!
Å tror jag klarade fotograferingen bra på motorvägen, med hyperfokal, å inte titta i sökaren å litet så'nt du vet. Splitvision!
Fota så går ofta på nå'n sekund, fortare än att tala i telefon i alla fall..
Men huvudbudskapet med fotograferingen det va alla lastbilarna med den tunga trafiken.
Jag förstår att nå'n buskört förbi dig vid ett vajerräcke...
Jag har också råkat ut för det, men tror det har med stress att göra, inte så mycket att man fotar eller nå't sånt.
Det är viktigt att inte bli upprörd eller stressad,
i trafiken menar jag,
då är det lätt att bedöma situation fel, och prioritera fel saker.
Kenneth T skrev:
Funderar på om det är bilister som ägnar sej åt foto under körning och det är dom fartdårarna som kör om alldeles i slutet där det dubbelfiliga går ihop till enfiligt och slutligen måste panikbromsa för att inte klämmas in i vajjerräcket, kanske bättre låta kameran ligga kvar i sätet och ägna sej åt körningen istället.
Är det du som förare som tagit korten så tycker jag du ska lämna in ditt körkort till polisen och tacka för lånet.
Det var nog det här som jag menade med "ordningsman" i mitt tidigare inlägg Kennet....
Att nå'n så'n läste mitt inlägg
Men det är helt Ok,
sån't får man räkna med!
Å tror jag klarade fotograferingen bra på motorvägen, med hyperfokal, å inte titta i sökaren å litet så'nt du vet. Splitvision!
Fota så går ofta på nå'n sekund, fortare än att tala i telefon i alla fall..
Men huvudbudskapet med fotograferingen det va alla lastbilarna med den tunga trafiken.
Jag förstår att nå'n buskört förbi dig vid ett vajerräcke...
Jag har också råkat ut för det, men tror det har med stress att göra, inte så mycket att man fotar eller nå't sånt.
Det är viktigt att inte bli upprörd eller stressad,
i trafiken menar jag,
då är det lätt att bedöma situation fel, och prioritera fel saker.