Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur ofta är kameran med?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Hur ofta är kameran med?

Kenneth T skrev:
Funderar på om det är bilister som ägnar sej åt foto under körning och det är dom fartdårarna som kör om alldeles i slutet där det dubbelfiliga går ihop till enfiligt och slutligen måste panikbromsa för att inte klämmas in i vajjerräcket, kanske bättre låta kameran ligga kvar i sätet och ägna sej åt körningen istället.
Är det du som förare som tagit korten så tycker jag du ska lämna in ditt körkort till polisen och tacka för lånet.

Det var nog det här som jag menade med "ordningsman" i mitt tidigare inlägg Kennet.... ;)
Att nå'n så'n läste mitt inlägg ;)
Men det är helt Ok,
sån't får man räkna med! ;) :)

Å tror jag klarade fotograferingen bra på motorvägen, med hyperfokal, å inte titta i sökaren å litet så'nt du vet. Splitvision! ;)
Fota så går ofta på nå'n sekund, fortare än att tala i telefon i alla fall.. ;)
Men huvudbudskapet med fotograferingen det va alla lastbilarna med den tunga trafiken.

Jag förstår att nå'n buskört förbi dig vid ett vajerräcke...
Jag har också råkat ut för det, men tror det har med stress att göra, inte så mycket att man fotar eller nå't sånt.
Det är viktigt att inte bli upprörd eller stressad,
i trafiken menar jag,
då är det lätt att bedöma situation fel, och prioritera fel saker.

Jag tar väldigt ofta med kameran när jag ska ut, men kommer oftast hem utan en enda bild. Jag hittar inga motiv som intresserar mig i hemtrakten (Stockholm). Är jag ute på landet så fotar jag hur mycket som helst däremot. Jag hatar alla dessa människor som alltid är ivägen när man är i stan:-(

Tillägg: För ett tag sen inhandlade jag en ny fotoväska som har ett ordentligt fack även för andra prylar, vilket gör det lättare att motivera att ta med kameran eftersom man inte behöver lämna övriga saker hemma. Så väskan står oftast laddad med vidvinkelzoomen på kamerahuset och ett kort tele som komplement, redo att greppas så fort jag lämnar huset:)

Kan varmt rekommendera denna trevliga väska som rymmer hela min utrustning i bottenfacket; D200, 12-24/4, 35/1,4, 55/1,2, 105/1,8, 200/4. Men då är det trångt.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=OrionT2

Senast ändrad:
ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto