ANNONS
Annons

Hur mycket ska jag ta betalt för min utrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

tomtenisse

Avslutat medlemskap
Nu börjar det bli dags att skaffa ny kamera, och då ska all den gamla utrustningen bort.

Så vad ska jag ta betalt?

Det som ska säljas är:

Canon EOS 350D + Kitglugg 18-55, använd sedan Juli -07, ca 19.000 exponeringar, lite nedskavt vid greppområdena på baksidan så det glänser. Köpt för 5600:-

Batterigrepp BG-E3 köpt för 1100:- nyskick.

Sigma 17-70 2,8-4,5 Macro + UV-Filter i nyskick. Köpt för 3500:- Strax efter jul.

Manfrotto 715B Digi med kulled, nypris ca 700:-, nyskick.

Nissin Di622 blixt, använd sedan jul, nyskick, köpt för 1000:-

Dakine Mission Photo ryggsäck, nyskick, köpt för 900:-

Det var nog allt... Vad kan jag ta betalt för hela kalaset? Jag tänker runt 6000:-... Nypriset för allt låg på nästan 13k tror jag.

Kommer antagligen slänga med ett SanDisk Compact Flash Ultra II 2 GB kort också.

För övrigt kan jag tillägga att det som förmodligen ska inhandlas är EOS 40D med EF-S 17-85 (jag har läst att den inte är mkt bättre än 18-55 rent optiskt, men omfånget och bildstabb samt pris avgjorde saken), nytt stativ, ny väska, ny blixt och ev. ett Canon EF 70-200 f/4L eller ett Canon EF-S 10-22.

Tacksam för svar!
 
Är det du i så fall eller? :) Jag kan inte sälja ännu, förmodligen får jag nya kameran nästa helg, alltså vecka 21. Då kan jag sälja.

Grejen är att det inte är riktigt 100% säkert att jag får kameran, men morsan lovade mig en dator som motivation för att jag skulle klara målen i skolan, men jag har pratat om kamera istället och hon verkar inte helt negativ till det.

Men om du är intresserad så kontaktar jag gärna dig nästa helg! :)

Jag antar att priset verkade rimligt eftersom jag fick napp så fort. :)
 
Det är inte till mej, en kompis, han har lånat min 350 nu för att prova, sen vet jag inte om han vill köpa en 450d med kit obj med IS för 7500:- eller en 350d.

MVH Ralf
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.