900401
Avslutat medlemskap
Mot slutet av mars flyger jag till London och jag har beställt min första systemkamera som jag ska ha med på resan. Jag har beställt en Sony NEX-5 + 18-55/16mm och en Sony LCM-EMA (fodral för kamerahus med 16mm på samt en påse till 18-55). Nu återstår bara två UV-filter och minne. UV-filter är redan klart vilka jag ska beställa (Dörr UV 49mm Digital high grade), men jag är osäker på hur stort minne jag behöver.
Jag tänkte köpa ett Transcend SDHC Class 10 8GB, men räcker det eller behöver jag mer (två 8GB eller ett 16GB)? Som ni kanske kan räkna ut av mitt val av systemkamera så kommer jag att filma, vilket kanske tar mycket plats (full HD)?
Min bärbara dator kommer inte att följa med på resan så jag har alltså ingen möjlighet att tömma minneskortet mellan varven. Annars tror jag ett minne på 8GB hade räckt. Jag kommer att vara i London i fyra dagar.
Undrar för övrigt om batteri. Om jag inte är helt ute och reser följer det med ett batteri som är uppladningsbart. Vi lär ha tillgång till jackuttag så jag behöver väl inget extrabatteri utan det räcker att jag laddar när jag är i hotellrummet?
Kamerahus + två kitobjektiv
Fodral till kamerahus och objektiv
Två UV-filter
Minne
Batteriladdare (antar att det följer med också)
Ser det bra ut?
Jag tänkte köpa ett Transcend SDHC Class 10 8GB, men räcker det eller behöver jag mer (två 8GB eller ett 16GB)? Som ni kanske kan räkna ut av mitt val av systemkamera så kommer jag att filma, vilket kanske tar mycket plats (full HD)?
Min bärbara dator kommer inte att följa med på resan så jag har alltså ingen möjlighet att tömma minneskortet mellan varven. Annars tror jag ett minne på 8GB hade räckt. Jag kommer att vara i London i fyra dagar.
Undrar för övrigt om batteri. Om jag inte är helt ute och reser följer det med ett batteri som är uppladningsbart. Vi lär ha tillgång till jackuttag så jag behöver väl inget extrabatteri utan det räcker att jag laddar när jag är i hotellrummet?
Kamerahus + två kitobjektiv
Fodral till kamerahus och objektiv
Två UV-filter
Minne
Batteriladdare (antar att det följer med också)
Ser det bra ut?