Annons

Hur mycket debitera

Produkter
(logga in för att koppla)

massemus

Avslutat medlemskap
Jobbat för en kvällstidning, 8 mils bilkörning totalt, totaltid från att jag satte mig i bilen till att jag vad hemma igen 3 timmar.
Hur mkt man skall ta för varje bild vid publicering vet jag, men hur mkt skall man debitera för arbetstimmarna och bilkörningen????

Om man får ett uppdrag från en kvällstidning, man arbetar totalt 3 timmar och 3 bilder används, debiterar/fakturerar man då 3 timmars arbete + priset / bild + milersättning med egen bil 40:-/mil??
Jag har Dagspresslistan från BLF men får inte riktigt ihop det

Nej, du kan inte debitera både tim-ersättning och per publicerad bild. Antingen eller. I det här fallet är nog tim-ersättning normalast.

Så man v´bestämmer vilket utav alternativen? Lite på hur man får ut mest pengar?
Ngt som är dåligt är rapporteringen från kvällspress, man vet ju inte hur många bilder som publiceras utan måste köpa tidningen varje dag.....
Vad är milersättningen för kvällspress?

Var du på uppdrag av tidningen fakturerar du timarvode, om du är en "fotograf" som lyssnar på polisradio och åker ut till olyckor innan kontakt med tidningen fakturerar du per arkivbild!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar