Advertisement

Annons

Hur mycket är en analog digital Canon EOS 100 värd?

Produkter
(logga in för att koppla)

_blackcat_

Ny medlem
Jag har en digital analog Canon eos 100 som jag vill sälja men vet inte alls hur mycket den kan vara värd då jag har fått den. Den är i bra skick och har ett Canon zoom lens EF 75-300mm-objektiv+tillhörande väska, Är det någon som kan ha en aning och var som är bäst att sälja den i såna fall?
Tacksam för hjälp.
/Sanna
 
Skojar du!

Jag har en digital analog Canon eos 100 som jag vill sälja men vet inte alls hur mycket den kan vara värd då jag har fått den. Den är i bra skick och har ett Canon zoom lens EF 75-300mm-objektiv+tillhörande väska, Är det någon som kan ha en aning och var som är bäst att sälja den i såna fall?
Tacksam för hjälp.
/Sanna

Varför skriver du så? Ska du skämta eller. EOS 100 är en analog kamera enligt de definitioner som oftast används. Kanske finns det något i kamerans elektronik som är digitalt?! kameran är värd ett par hundra och objektivet kanske du kan få lite mer för.
 
Vad är det för vits med att dumförklara henne?
Om man inte är insatt så kan det säkert vara svårt att veta skillnaden på digital och analog kamera. Allt som hörs och syns nuförtiden är ju bara "digital", om hon dessutom fått utrustningen så kan det vara lätt att skriva lite fel.
Får be om ursäkt för att jag inte har någon prisidé att komma med i detta inlägg. Men retade upp mig på den lite "kaxiga" attityden i förgående inlägg!
 
Vad är det för vits med att dumförklara henne?
Om man inte är insatt så kan det säkert vara svårt att veta skillnaden på digital och analog kamera. Allt som hörs och syns nuförtiden är ju bara "digital", om hon dessutom fått utrustningen så kan det vara lätt att skriva lite fel.
Får be om ursäkt för att jag inte har någon prisidé att komma med i detta inlägg. Men retade upp mig på den lite "kaxiga" attityden i förgående inlägg!

och berörd påhoppare borde också be om ursäkt.Det är väl uppenbart att Sanna är okunnig på dom gängse termerna på kamerors beskaffenhet..
 
Självklart så menar jag en analog kamera och hade bara skrivit fel och glömt ta bort. Det är mänskligt med felskrivningar så vitt jag vet.
Tack " slapokas" . Skönt att se att det finns snälla människor kvar här i världen. :)
 
L-foto i Vansbro som säljer mycket begagnat verkar ta runt 2000:- för en EOS 100, beroende på skick lite mer eller mindre.
Men räkna inte med att få så mycket om du säljer den, det är ingen stor marknad för den typen av kameror. Den är nog svårsåld.

Objektivet brukar väl gå för 700 - 1200 ungefär.
 
Senast ändrad:
Ond

Ja erkänner att jag är en ond människa som glömde att nyanser, skämtsam ton och småhurtiga skämt inte går fram i enkelt textspråk! Jag ska bättra mig och aldrig mer försöka vara rolig i en forumtråd. Men att jag skulle vara ond i den meningen att jag försökt dumförklara någon eller vara elak, det tycker jag är att göra egna invecklade tolkningar av några helt andra ord!
 
Det är därför man använder Smileys.. Ett par rader till tjejen skulle väl sitta bättre än att försvara dej inför oss övriga o fälla ut igelkottstaggarna
 
Den är i bra skick och har ett Canon zoom lens EF 75-300mm-objektiv+tillhörande väska, Är det någon som kan ha en aning och var som är bäst att sälja den i såna fall?
Tacksam för hjälp.
/Sanna

Har en EOS 100, och har även haft nämnda objektiv. Kombinationen är ingen höjdare, så jag är rädd för att 700 kronor enbart för optiken är i högsta laget.
Bästa stället att annonsera ut grejerna är väl en smaksak, men jag tror nog att köp och sälj här på FS ger bäst odds att hitta en köpare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.