Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur mmånga bilder klarar en 350d

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har en 350d som jag köpte i höstas, är grymt nöjd med den och fotar mycket. Har väl tagit ca 5100 bilder hittils.
Det fungerar mycket bra men jag började fundera på hur mycket en sån här kamera klarar. Kan man göra något så dom håller längre eller är det bar hoppas att dom håller så länge som möjligt.

Oscar_Karolina skrev:
Det låter väldigt bra. Tack för svaren.

Men kan/ska man gör något service eller underhåll av kameran?

Byta batterier när de är förbrukade, både det stora och det lilla batteriet.
Rena mekaniska fel som inträffar efter tre år är sannolikt inte lönsamt att reparera.

Fotografisk Maraton??

RolandM skrev:
Byta batterier när de är förbrukade, både det stora och det lilla batteriet.
Rena mekaniska fel som inträffar efter tre år är sannolikt inte lönsamt att reparera.
Hej grabbar! Glöm inte vedlikehaldet på fotografen!! 30 om dagen i 10 år låter som risk for "mus-pekfinger" och ryggskott. Inntreffar det behövs ingen ny kamera; då kann man köpa vykort ;.))
Träna, träna, träna............
mvh Erik J

Bilagor

• gamlale.jpg
    gamlale.jpg
    52.8 KB · Visningar: 561
Oh nu blir jag lugn tror jag. Ena dagen fota jg kke 50 bilder en annan ett par hundra beroende på lust och humör. Närmaste serviceplats från storuman är..ja jag vet inte. köpte min för ett år sen rätt exakt imorn.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar