ebermark
Avslutat medlemskap
Dålig statistik!
Procentuellt 0,002% av bilderna blev bra med andra ord
20 av 10000 är 0.2%, procent är svåra grejer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dålig statistik!
Procentuellt 0,002% av bilderna blev bra med andra ord
39 546 exponeringar har min D80 tydligen gått, på knappt 2 år. Känns mkt, hoppas han hållr en stund till, inte råd med ett nytt hus just nu riktigt känner jag.
nån som vet hur många exponeringar en D80 generellt klarar?
Min erfarernhet är att slutaren fastnar lättare/dör om man fotar i continuous burst-läge.
Hur har du undersökt det?
De rörliga delarna rör sig ju inte snabbare för att man kör på continuos, de rör sig bara fler gånger per sekund. Vad har en D70 för FPS? knappast över 4 eller? Det ger alltså 1/4 sek för varje exponering och det är ju ljusår ifrån riktigt snabba exponeringar som kan vara bortåt 1000-2000 ggr snabbare....
hej!
jag funderar på att köpa antingen en begagnad d80 eller en d200. vart kan det finnas uppgifter om hur många exponeringar dom klarar?
mvh caroline
Missade ett steg.
1. Äpple-i
2. Mittenfliken 'Mer info'
3. Nikonfliken
Där ska den finnas.
35244 på min D50 sedan Mars 2006, enligt http://www.myshuttercount.com
Den rasslar en aning låter det som och spegeln har hängt sig en gång, men det funkar fortfarande.
Knappast någon ide att sälja, vore inte schyst mot köparen, plus att man inte får något för den.
Har beställt en D7000 som jag hoppas ska fungera minst lika väl.
På min D90 var det 20 000, sedan december 2009. Om det är mycket eller lite vet jag inte, men den funkar prima. Jag kallar det "normalanvänd" med det är ju ett ganska subjektivt uttryck... hahah!
Jag fotar både privat och på uppdrag så därav mängden.