Annons

Hur många säljer ni?

Produkter
(logga in för att koppla)
Merlin skrev:
Vad lever du och andra naturfotografer på idag då, när bildbyråförsäljningen gått ner så kraftigt? Jag hälsade på J-P Lahall i somras och han hade genom sin egna bildbyrå (på nätet) sålt 1(!) bild sedan han startade den ett halvår innan typ... Hemsidan hade kostat ca100 000:- att göra.

Böcker, förlagsverksamhet, uppdragsfoto, sponsorarbeten, föreläsningar, kurser, konsultering, utställningar mm. Vår omsättning för 2006 förväntas landa på runt 2,6 miljoner. Jag och Malin har idag två anställda.

www.helleso.com
 
Jag säljer ca 3 bilder i månaden genom bildbyrå, alltså inte speciellt mycket. Men lite ger det ju som komplemment till annan försäljning.

mvh/Stefan
 
Kanske dax att svara, Jag säljer 20-40 bilder i månade via bildbyro (Scanpix).

Men det ligger en hel del arbete bakom det! Så den svenska avundsjukan behöver inte infalla ;-)
 
Jag tycker det är kul om någon kan sälja genom att arbeta på sin intuition, inte främst genom hårt arbete. Det tycker jag man kan unna om någon har en sådan egenskap.
 
Jag har skummat igenom tråden och kanske missat något. Men, jag undrar om det är någon som har lagt upp bilder på Fotosidans skyltfönster Picturo och fått bilder sålda via den?

/Roland
 
Frågan om Picturo har kommit upp många gånger, jag har aldrig orkat fälja trådarna tills någon erkänner att man har sålt bilder via Picturo. Antinge så är det en helt värdelös bildbyrå eller så har fotograferna tystnadsplikt...
 
Vid genomförd enkät under början av våren så har ca 30% sålt ngn bild genom Picturo.
 
Vill bara klargöra att Picturo inte är en Bildbyrå i tradionell mening, utan en bildmarknad, dvs Picturo har ingen koll på eller lägger sig transaktionerna som görs mellan bildköpare och fotograf. Likaså är det en marknad att visa upp sina bilder och Picturo skall av fotografen betraktas som ett skyltfönster. Fotografen skall inte ställa Bildbyrån mot Picturo när man jämför, eftersom det är helt olika upplägg.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.