Alex Dawson
Aktiv medlem
Hej,
Jag har en fundering kring RAW-formatet och D70 men även D1X och andra digitalkameror.
Jag har gjort endel tester med en D100 och ett CF efilm 256mb minne i RAW-formatet genom att se hur lång tid det tar för mig att ta 10 exponeringar (dock har den inte skrivit ner alla bilderna då utan detta tar ytteligare ca 2 1/2 minut).
Efter 4min och 15 sek så tar kameran den 10 bilden.
Vid tester av en exponering och att kameran skall skriva ner bilden till minnet tar:
CF efilm 256mb minne = 42 sek
CF sandisk 64mb minne = 48 sek
Hur lång tid tar D70 vid liknande test?
Vilken kamera/minne skriver RAW snabbast?
Kom inte och säg att Tiff eller fine Jpeg är lika bra det är inte det jag är intresserad av.
Glöm inte BBC-tävlingen den 4 April
// Alex
Jag har en fundering kring RAW-formatet och D70 men även D1X och andra digitalkameror.
Jag har gjort endel tester med en D100 och ett CF efilm 256mb minne i RAW-formatet genom att se hur lång tid det tar för mig att ta 10 exponeringar (dock har den inte skrivit ner alla bilderna då utan detta tar ytteligare ca 2 1/2 minut).
Efter 4min och 15 sek så tar kameran den 10 bilden.
Vid tester av en exponering och att kameran skall skriva ner bilden till minnet tar:
CF efilm 256mb minne = 42 sek
CF sandisk 64mb minne = 48 sek
Hur lång tid tar D70 vid liknande test?
Vilken kamera/minne skriver RAW snabbast?
Kom inte och säg att Tiff eller fine Jpeg är lika bra det är inte det jag är intresserad av.
Glöm inte BBC-tävlingen den 4 April
// Alex