Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ni som väntar på er kamera, eller kamera med 24-105 vad för pris har ni fått?
Det tycks variera från 23995, vilka kan idag leverera till detta pris?
Ser också att Scandinavian tar närmare 36000:- för kitet.
 
Ni som väntar på er kamera, eller kamera med 24-105 vad för pris har ni fått?
Det tycks variera från 23995, vilka kan idag leverera till detta pris?
Ser också att Scandinavian tar närmare 36000:- för kitet.

jag gav 22 995 kr för huset i butik utan kö, såg lådan i fönstret, för två veckor sen, jag hade väldig tur.
 
Det måste vara en märklig situation för flertal fotohandlare med tanke på inköpspriset efter Canons prisökning.
 
Det måste vara en märklig situation för flertal fotohandlare med tanke på inköpspriset efter Canons prisökning.

Ja, hur funkar det egentligen? Jag hade för mig att handlaren beställer till ett listpris och betalar det priset oavsett hur lång leveranstiden blev och hur mycket leverantören hunnit öka listpriserna under tiden.
Det gör att handlaren inte behöver öka priset i efterhand för dom kunder som lagt fasta order. Det konstiga blir då att handlare som fått leveranser sent upplevs som billigare.

Däremot tycker jag inte variationerna var fullt så stora. Har det gått att köpa kit i Sverige under säg 31 tusen?
 
Köpte kameran (betalade för den) den 18 december av lokal fotohandlare för 23395:- leverans beräknad till 10-11 mars.
 
FotoVideo

Dubbelkolla gärna med Fotovideo...
Jag beställde som sagt för ett par veckor sedan och fick kameran plus batterigrepp i onsdags.
Otroligt snabba, proffsiga och bra att ha att göra med.

/Lars
 
I torsdags hade MediaMarkt Barkarby enbart huset (1st) till priset 22.990 vilket är 1.000 lägre än tidigare!!! Jag köpte kitet hos dom den 15 feb för 31.495.
 
Inpulsköpte en 5DmkII idag på MediaMarkt i Malmö, dom hade i lager, så jag kunde inte låta bli... (23995kr) Hoppas att den är bra ;)



Måste varit ett inpulsköp ;-) för visst kör du med dubbla MkIII och inväntar MkIV.
När MkIV kommer kan du kanske lägga 5D MkII på hyllan vem vet.


//Peter
 
I torsdags hade MediaMarkt Barkarby enbart huset (1st) till priset 22.990 vilket är 1.000 lägre än tidigare!!! Jag köpte kitet hos dom den 15 feb för 31.495.

Jag ringde dit för att kolla, dom bara lyfter upp och lägger på luren hela tiden. Sen åkte jag dit. Och den första försäljaren var lite frånvarande och undrade vad det var för speciellt med den kameran, det är ju bara en kamera. Men sen fick jag prata med en vettig tjej, som sa att dom går åt samma dag dom kommer in, så det är bara att komma tillbaka då och då och hoppas på tur. Jag orkar nog inte hålla på att hoppas på turen trots jättebra pris, så jag står nog kvar i mina köer så länge. Den kommer väl innan påsk får man väl hoppas på.
 
Måste varit ett inpulsköp ;-) för visst kör du med dubbla MkIII och inväntar MkIV.
När MkIV kommer kan du kanske lägga 5D MkII på hyllan vem vet.


//Peter


Ja men en mk4 kommer inte att vara i min hand på minst ett halvår så jag kommer med stor säkerhet ha haft god nytta av 5dmk2 under den tiden. Jag pratar och drömmer inte om framtiden som andra gör, jag använder det som finns idag och drar in pengar med nöjda kunder idag;)
 
Ja men en mk4 kommer inte att vara i min hand på minst ett halvår så jag kommer med stor säkerhet ha haft god nytta av 5dmk2 under den tiden. Jag pratar och drömmer inte om framtiden som andra gör, jag använder det som finns idag och drar in pengar med nöjda kunder idag;)




Köpte själv en XH A1s hoppas kunna få lite nytta även av den.

//Peter
 
Jag ringde dit för att kolla, dom bara lyfter upp och lägger på luren hela tiden. Sen åkte jag dit. Och den första försäljaren var lite frånvarande och undrade vad det var för speciellt med den kameran, det är ju bara en kamera. Men sen fick jag prata med en vettig tjej, som sa att dom går åt samma dag dom kommer in, så det är bara att komma tillbaka då och då och hoppas på tur. Jag orkar nog inte hålla på att hoppas på turen trots jättebra pris, så jag står nog kvar i mina köer så länge. Den kommer väl innan påsk får man väl hoppas på.

Nu jäklar rasslade det visst till på webbis, från oktober till mars.
Äntligen finns den att hämta. Jag har inte hört ett knyst från kungsholmsfoto så jag får väl avboka där, när jag verkligen har hämtat ut den. Mediamarket är visserligen 300 spänn billigare, men nu har man ju köat här så länge så det blr webbis iallafall. Sen får man ju medlemspoäng där, vad nu det är bra för, har jag ingen aning, men någon fördel måste det väl vara.
 
webhallen

Jag antar att du menar webhallen?
Beställde därifrån 08-10-05 och har inte hört något från dem men gick för säkerhets skull in och kollade orderstatus och den skickades tydligen idag och det gamla priset är kvar :)
Så då återstår bara att skaffa undervattenshus och portar vilket lär bli dyrt, någon som har koll på återförsäljare? Vill helst ha sea & sea eller aquatica.
//Ola
 
Hoppade av kön till Dustin, stod på 12 plats...

Gick till Fotokungen och köpte ett hus över disk...
 
Är det någon som fått leverans från cyberphoto det senaste? Har själv ställt mig i kö där sent (för två veckor sedan) och har inte speciellt bråttom, men nyfiken är jag ändå ;)

MVH /Johan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.