Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tror inte du kan räkna som du gör. På t ex dpreview.com anger de något som heter "magnification" som jag tror också måste in i ekvationen, men jag är lite osäker på hur.
 
....
Jag klämde också på 1D mkIII, känns ju härlig men den är för tung och för dyr....

Samma här, d.s.v. jag tycker den är lite väl stor. Men visst, den har utan tvekan sina fördelar!
Vad gäller priset så säljer Jessops i England 1DmkIII (enbart hus) för £2299.
Det blir runt 26.000 riksdaler
Det är billigt!
 
Alla kommer att höja, ingen tvekan!

Om man kollar senaste ändringarna på prisjakt så höjde Webhallen med 1005:- till 32995:-

Inom en vecka så höjer Cyberphoto och Scandinavian.

Men ni som har beställt tidigare iallafall från Cyberphoto,Scandinavan och Fotokungen kan vara lugna, dom sa för en vecka sedan att prishöjningar skulle ske i månadsskiftet men att dom bokningar som har gjorts och dess priser skulle gälla även om leveranserna dröjer.

/Matkamies
 
Senast ändrad:
Butiken i Holland där jag köpte min ifrån har kameran i lager.

Dyrare än i Sverige, men så får man också en kamera inom rimlig tid. Det tog 4-5 arbetsdagar att få min, från betalning till att jag hade kameran i min hand.


/ Kiwi
 
Ny vecka med nya leveransmöjligheter. Någon som fått något leversnabesked idag eller är det bara jag som fortfarande inte har någon mkII?
 
Ny vecka med nya leveransmöjligheter. Någon som fått något leversnabesked idag eller är det bara jag som fortfarande inte har någon mkII?

Det är bara du, tyvärr!

Nejdå, jag har inte hört något från Kungsholms Foto än, funderar på att ringa i början av nästa vecka och se om de har någon prognos.
 
Jag ångrar lite att jag inte köpte kitet, skulle kunna tänka mig en 24-105 för mellanskillnaden om det säljs med momskvitto. Dvs, antingen behöver vi få separata kvitton på hus och glugg eller att säljaren måste vara momsregistrerad.
 
Ny vecka med nya leveransmöjligheter. Någon som fått något leversnabesked idag eller är det bara jag som fortfarande inte har någon mkII?

Scandinavianphoto Stockholm ringde igår måndag och erbjöd mig ett hus.
Dom sa att det var flera som hade hoppat av kön och turen nu hade kommit till mig. ÄNTLIGEN...
Ställde mig i kö 2/10-08.
/Krister
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.