Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Media Markt i Nacka Forum ringde mig igår em och sa att dom hade fått in 2 kit. Jag stod på kö för ett hus men det gick inte att köpa bara huset så jag igår kväll satte ut objektivet på FS och nu är det sålt. Jag träffade killen som köpte objektivet på Media Markt så nu köpte han objektivet och jag huset. Nu måste jag gå och packa upp kartongen ;))))))

//Bee
 
Har precis fått min från kungsholmsfoto. det hade som sagt tidigare fått in 7 stycken hus så det verkar som att det börjar röra på sig även i Sverige nu!
 
ÄNTLIGEN :) har jag nu kommit ur damrummet! Nu ska jag hem och ladda batteri. Jag sänder en medlidsam tanke till er alla som ännu inte fått er kamera, hoppas verkligen Canon börjar leverara till Er alla som väntar.
Trevlig helg
/ Choke
 
Idag fick jag min 5D. Scandinavian, enbart kamerahus. Beställd en knapp vecka efter release. Inget tjat alls från min sida.
Nu verkar de rulla in på allvar.
 
Och som tröst till de som ännu inte fått sin kan jag meddela att kameraskalet är belagt med något rätt läskigt gummimaterial. Förmodligen ska den kännas gedigen och vara lite matt sober. Jag är inte så imponerad. Den luktar faktiskt direkt illa och känns som ett regummerat däck. När man hållit i den ett tag känns det som man fått lite bilvax på huden. Säkert en skitbra kamera, men inte direkt kärlek vid första sniffen...
 
Och som tröst till de som ännu inte fått sin kan jag meddela att kameraskalet är belagt med något rätt läskigt gummimaterial. Förmodligen ska den kännas gedigen och vara lite matt sober. Jag är inte så imponerad. Den luktar faktiskt direkt illa och känns som ett regummerat däck. När man hållit i den ett tag känns det som man fått lite bilvax på huden. Säkert en skitbra kamera, men inte direkt kärlek vid första sniffen...
Ja, jag tycker konstigt nog att min tidigare 10D känns mer gedigen...
Men 5DMII är ändå helt OK.
 
Senast ändrad:
Är det någon som kan sammanfatta den här tråden lite grand. Har det börjat levereras kameror i lite större omfattning nu eller. Har de flesta fått sin kamera eller?? Själv väntar jag med spänning!! Beställde och betalade min den 15 december
 
Är det någon som kan sammanfatta den här tråden lite grand. Har det börjat levereras kameror i lite större omfattning nu eller. Har de flesta fått sin kamera eller?? Själv väntar jag med spänning!! Beställde och betalade min den 15 december

Det är fortfarande ströleveranser. Tidigare har det varit enstaka exemplar här och där. Blandat mellan rena fotobutiker och övriga återförsäljare. Dock verkar det vara lite större paket som gått ut den här veckan. Kika lite bakåt i tråden så ser du att det levererats t.ex. 30 till Scandinavian och en hög till Cyberphoto o.s.v.
De rena fotobutikerna har tyvärr väldigt långa köer så med detta tempot kommer det att ta ett bra tag innan vi ser slutet.
Leveranser av större omfattning?... nä tyvärr, inte ännu.
 
Och som tröst till de som ännu inte fått sin kan jag meddela att kameraskalet är belagt med något rätt läskigt gummimaterial. Förmodligen ska den kännas gedigen och vara lite matt sober. Jag är inte så imponerad. Den luktar faktiskt direkt illa och känns som ett regummerat däck. När man hållit i den ett tag känns det som man fått lite bilvax på huden. Säkert en skitbra kamera, men inte direkt kärlek vid första sniffen...

LOL! Lukten går ur snabbt.
Men jag tycker inte den känns mer gedigen än mina andra EOS hus. Men dom har aldrig pajat så det är nog gott nog.

När du använt den lite så kommer kärleken.
 
Mitt ex (enbart hus) har tydligen skickats idag från Cyberphoto (beställde sep 17). Nu kan jag snart utföra mitt experiment, att låta kameran filma inuti mikron, medan den går på full effekt. Ska bli spännande.
 
Mitt ex (enbart hus) har tydligen skickats idag från Cyberphoto (beställde sep 17). Nu kan jag snart utföra mitt experiment, att låta kameran filma inuti mikron, medan den går på full effekt. Ska bli spännande.

Gör det inte! Jag varnar verkligen. Jag gjorde nyss ditt experiment och kameran verkar ha gått sönder. Filmen fastnade dock på minneskortet. Återkommer när jag laddat upp filmen.

Kameran känns varm, som kroppstemperatur ungefär.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.