LennyJ
Aktiv medlem
Det händer om jag tror att dom kommer med någon FF med lägre upplösning, högre FPS och bättre AF utan filmfunktion men med lika goda hög-ISO egenskaper under 2009. Prislappen ska heller inte ligga över 40000:-.
Vad jag önskar är i grunden en D3 som kan använda Canon tillbehör, en bra allround kamera.
Bryr mig egentligen inte alls om hur bilderna ser ut på ISO 25600men däremot på ISO 3200.
Vad ska man med tokhöga ISO till om kameran ändå inte vill fokusera i det ljuset där man har användning av det?
Jag köper 5D mkII för ISO egenskaperna och möjligen justeringen av AF, men mest för att det är dags för nytt hus. Men jag är i övrigt besviken på vad det blev då dom underlåtit att åtgärda kamerans svaga punkt som är AF samt lagt till en kitchig filmfunktion.
Hej håller med dej önskar också en kamera med liknande specar med hög fps typ 10 b/sek då jag fotar mycket flygande fågel samt annan action i naturen, har kört 1Ds MkIII i nästan ett år och jag kan lova att det är en grym kamera som levererat mej bilder som man knappt tror är möjliga även på höga ISO. ( kameran klassades ju i forumet som årets mest onödiga när den kom "för mycket pixel").ok den va dyr jävligt dyr.En sak som många påpekat är valet av objektiv. För att få ut max av kameran enl. mina erfarenheter och tester så kommer zoomarna till korta det är bara dom bästa fasta gluggarna som gör kameran rättvisa.
Kul är i alla fall att dessa högupplösta kameror kommit ner i konsumentvänliga priser dock ej 1D serien tyvärr,
.
Mvh / Lenny
Senast ändrad: