Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur laddar jag upp foto till bildkritik?

Produkter
(logga in för att koppla)

ACfotoamatör

Aktiv medlem
Jag har laddat upp ett foto tidigare till bildkritik och minns att jag hade stora svårigheter att hitta hur jag skulle göra, och nu har jag glömt hur jag gjorde. Jag har tre foton bland mina album, och jag vill använda ett av dem.

Jag är helt nybörjare på sidan (har bara varit inloggad kanske fem gånger hittills) och tycker att här är svårt att hitta, men jag antar att det är för att sidan är så "stor" och omfattande. Jag lär mig nog efter hand!

Kan någon hjälpa mig med ovanstående så blir jag tacksam. =)

Mvh Ann-Charlotte

konsten att ladda upp en bild ... ;-)

Hej Ann-Charlotte!

Kommer själv ihåg hur svårt det var att ladda upp bilder första gången och om du sedan inte gör det på några år har du glömt.

Men nu verkar det vara så att du går i menyn ovan, Start - Bilder osv. Menyn slutar längst till höger med "Mina bilder" där du längst till höger finner 4 svarta "strips" och 3:e uppifrån står det "Ladda upp bild(er)"

Försök med den! Har själv inte laddat upp på länge. Tänk också på att bildens längsta sida har ett maxmått och även storleken på filen i kB/MB får inte överstiga ???

/ Jan-Olof

Att få en bild till bildkritik (eller till en grupp) är två steg

Skapa album och ladda upp bilden via "Mina bilder" i menyn ovan, som JO beskriver

När man där valt ut en bild och klickat fram den där finns funktioner i högerkolumnen för att lägga in i bildkritik eller i en av de grupper man kan vara med i

Tack!

Tack till både dig Jan-Olof och till dig clindh, för era informativa svar! Nu ska jag testa och se om det lyckas! /Ann-Charlotte

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar