""- Mjo, jag såg det. ", sade han som alltid gnäller över texter längre än 140 tecken av Twitterlängd typ, som han ändå aldrig orkar läsa
och som ofta just därför missar hela poängen med diskussionerna. Sedan urskuldar man sig, när man gjort exakt samma misstag som man anklagar andra för att göra. Känns lätt förvirrat det här, om jag ska uttrycka mig hövligt.
Kan vi inte bara få ha en diskussion om produktivitet vare sig det rör just bröllop eller rent generellt? "
Det finns som sagt en poäng ibland att ta upp äldre trådar och ett skäl hittar du just i meddelande #22. Just "Smart Adjustments" i Capture One är ett bra exempel på just en funktion i Capture One som just tagits fram för att specifikt hjälpa bröllopsfotografer med produktiviteten. Jag tycker faktiskt att den är helt relevant att diskutera här. Tycker inte du det?? En del förbättrade funktioner i moderna kameror har också absolut haft en stark påverkan på produktiviteten, rätt använda.
Ibland kan det var bra att vara lite öppen för en öppen diskussion om produktivitetsfrågor Anders och de har faktiskt precis som Johan O E påpekat ovan ofta att göra med förbättringar i både kamerahus och datormjukvara över tid. Det har f.ö. hänt en hel del i sak i frågan och just "Smart Adjustments" är en funktion som kom med version 2023 i Capture One, så den funktionen fanns inte när denna tråd senast var på tapeten. Frågan har både bäring och relevans vare sig man är fullständigt avskärmad till bröllopsfrågor eller är mer öppen för frågeställningen och ämnet generellt.
Jag tror samtliga fotografer idag som bryr sig om sin egen tid har skäl att bry sig om produktivitetsfrågor och det gäller särskilt proffs men även i stigande grad amatörer och det beror inte minst på att moderna high end kameror idag spottar ur sig minst 30 bilder per sekund och bilderna är inte sällan på 40-50 MP. Det här kanske rentav kommer intressera dig också den dag du uppgraderar din gamla Fuji till en X-H2S eller något ännu vassare. 40 bilder per sekund+ kommer att snabbt aktualisera den frågan.
Sedan är det ju så Anders att man faktiskt inte behöver gå in och trolla i diskussioner man ändå är ointresserad av egentligen. Det borde väl ändå du ha koll på som gammal moderator på just denna site? Hur tycker du att dina inlägg har bidragit till just denna diskussion? Varför inte delta i en annan diskussion istället som du är mer genuint intresserad av än denna?